Hlavní obsah

BMW ještě letos uvede elektrickou řadu 5

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští, osmá generace BMW řady 5 má nabídnout mild-hybridní, plug-in hybridní i plně elektrická pohonná ústrojí, a to jak pro sedan, tak i pro kombík. Odhalení je v plánu už na podzim letošního roku.

Foto: BMW

Příští generace BMW řady 5 pod plachtou

Článek

BMW začíná poodhalovat novou řadu 5, kterou chce světu představit ještě v říjnu letošního roku. Bude mít jednu velkou novinku - plně elektrické provedení. Bude se jmenovat i5 a bude dostupné jak ve verzi sedan, tak i kombi.

Řada 5, která loni oslavila 50 let ve výrobě, dostane do své osmé generace také zážehové a vznětové motory s mild hybridním ústrojím, které bude pracovat s napětím 48 V. Kromě toho budou, stejně jako dosud, dostupné plug-in hybridy.

Elektrická verze bude mít přinejmenším formu modelu M Performance, obdobně modelu i4 M50. Podle Olivera Zipseho, předsedy představenstva BMW AG, byl model i4 M50 v loňském roce globálně nejprodávanější z nabídky BMW M. Můžeme očekávat, že elektrická „pětka“ bude k mání v několika různých výkonových verzích.

M5 není nejsilnější. BMW má v rukávu řadu 5 s 1150 newtonmetry

AutoMoto

Automobilka BMW na elektrické řadě 5 pracuje už několik let, v roce 2019 svět zpravila o prototypu s názvem Power BEV, který byl založený na tehdejší řadě 5 gen. G30. V nejsilnější verzi měl tři elektromotory pro celkový výkon 721 koní a točivý moment 1150 N.m. Jaké budou parametry sériové elektrické „pětky“, ovšem zatím není jasné.

Rovněž není prozatím jasné, jakou formu bude mít vrcholný model M5. Ten dosavadní má 4,4l osmiválec, v příští generaci ale můžeme spekulovat o elektrickém pohonu nebo plug-in hybridu. BMW aktuálně nabízí ústrojí s označením 60e, které ze spojení třílitrového šestiválce a elektromotoru dává celkový výkon 571 koní a točivý moment 800 N.m.

BMW chce ještě během letošního roku mít v nabídce alespoň jeden plně elektrický model v každém segmentu. Někdy v polovině tohoto desetiletí automobilka plánuje uvést na trh vůz s vodíkovými palivovými články a původně chtěla v roce 2030 prodávat stejný počet elektromobilů jako aut se spalovacími motory. Nyní to však podle prognóz BMW vypadá, že se této mety podaří dosáhnout o pár let dříve.

Elektrifikace BMW M pokračuje. Nejostřejším X5 a X6 přibyl malý elektromotor

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Související články

Test BMW M5 CS: Hlava rodiny M

Tohle je nejsilnější sériové BMW historie. Divize Motorsport sice přidala jen sedm kilowattů výkonu, ovšem verze CS znamená pro M5 mnohem více.

Výběr článků

Načítám