Hlavní obsah

Elektrifikace BMW M pokračuje. Nejostřejším X5 a X6 přibyl malý elektromotor

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizovaným BMW X5 M a X6 M ve verzích Competition přibyla elektrická dopomoc. Nečekejte však velkou a těžkou baterii, ústrojí je mild hybridní a elektrická dopomoc má formu dvanáctikoňového elektromotoru.

Foto: BMW

Modernizované BMW X5 M a X6 M Competition

Článek

Nedlouho po představení modernizovaných BMW X5 a X6 přicházejí i jejich ostré verze M v omlazeném kabátě. Automobilka je zveřejnila rovnou v nejostřejších verzích Competition s jednou zásadní novinkou - jsou to první BMW M s mild hybridním ústrojím.

Foto: BMW

Modernizované BMW X5 M a X6 M Competition

Pod jejich kapotami zůstává dvakrát přeplňovaný 4,4l osmiválec, který sám dává 625 koní a 750 Nm. Navíc přibyl ke klikové hřídeli připojený elektromotor, který má výkon 12 koní a točivý moment 200 Nm.

Jeho hlavním cílem je pomoci spalovacímu motoru ve středních otáčkách a výsledkem je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 3,2 sekundy na čtvrtý převod. Zrychlení z nuly na stovku se ale zhoršilo o jednu desetinu, nově trvá 3,9 sekundy. Automobilka také neuvádí kombinovaný výkon obou motorů.

BMW X5 a X6 mají po modernizaci větší výkon a jiný vzhled zvenčí i uvnitř

AutoMoto

Převodovkou je pořád osmistupňový automat od ZF, nazvaný M Steptronic a samozřejmostí je i pohon všech kol, který upřednostňuje zadní nápravu. Standardem je aktivní zadní diferenciál a adaptivní odpružení s přepracovanými tlumiči.

Po vzhledové stránce se ostré verze proměnily podobným směrem jako ty civilní. Vidíme nová světla, která mají už ve standardu funkci LED Matrix, či velké ledvinky, černým panelem opticky spojené s otvorem v nárazníku. Také zadní světla mají novou grafiku, pracují s motivem písmene X.

Uvnitř je největší změnou zahnutý panel s dvojicí displejů, který nahrazuje dosavadní kapličku přístrojů a centrální displej. Znamená to i novou generaci infotainmentu, který se oproti té minulé vyznačuje například ovládáním klimatizace kompletně prostřednictvím displeje místo dosavadních fyzických tlačítek.

K mání je širší nabídka systémů pro automatizované řízení a parkování, systém předcházení nehodám byl rozšířen o lepší detekci cyklistů a protijedoucích aut, odbočuje-li řidič doleva. Je tu také asistent pro změnu jízdního pruhu, varování při vystupování a na některých trzích i rozpoznávání semaforů.

Novinky jsou už nyní k objednání, a to za ceny od 3 783 000 korun v případě X5 M Competition a 3 863 600 korun v případě X6 M Competition. Vozy nahrazují X5 a X6 M v dosavadní nabídce, což znamená, že paket Competition je nově jedinou, standardní volbou.

Foto: BMW

Pro srovnání: Dosavadní BMW X5 M a X6 M Competition před faceliftem

Reklama

Výběr článků

Načítám