Hlavní obsah

BMW je blízko výrobě prototypové baterie s pevným elektrolytem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka BMW má ještě v první polovině letošního roku zahájit výrobu bateriových článků s pevným elektrolytem. Komerční nasazení v sériovém elektromobilu je však stále otázkou několika let.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Automobilka BMW prohloubila spolupráci s americkým startupem Solid Power a je blízko výrobě prototypové baterie s pevným elektrolytem. Má začít s výrobou článků v první polovině letošního roku a do roku 2025 má automobilka být připravena začít baterie s pevným elektrolytem testovat ve vozidle.

Uvádí to web Automotive News s odkazem na Petera Lampa, šéfa vývoje baterií u BMW. „Máme dobré týmy na straně Solid Power i na straně BMW,“ cituje web Lampa.

Baterie s pevným elektrolytem sice stále využívají lithium, ale elektrolyt v článcích je pevný, nikoliv kapalný. Mají ve srovnání se současnými lithium-iontovými poskytnout delší dojezd, rychlejší nabíjení a menší riziko požáru, a to vše s nižšími výrobními náklady. Na jejich vývoji pracuje řada startupů i automobilek a očekává se, že ještě v tomto desetiletí budou v autech, ovšem stále je před vývojáři řada překážek.

Lithium-iontové baterie jsou podle staršího vyjádření Simona Erharda z automobilky BMW blízko svému zenitu. „Z pohledu energetické hustoty bych řekl, že stojíme před optimálním lithium-iontovým článkem v průmyslovém použití,“ nechal se slyšet Erhard.

„Řekněme zhruba za deset let budou všude baterie s pevným elektrolytem. Ale nyní během tří, pěti, osmi let budeme spoléhat na lithium-iontovou technologii,“ dodal.

Baterie typu li-ion jsou blízko vrcholu, míní inženýr BMW

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám