Hlavní obsah

BMW iX má ceny pro český trh, je elektrickým ekvivalentem X5

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pár týdnů po oficiální premiéře BMW iX představuje německá automobilka i specifikace a české ceny elektrického SUV. Na trhu najde místo v úrovni dieselového BMW X5 xDrive40d, těsně nad hranicí dvou milionů korun. Alespoň v segmentu luxusních SUV se tak zdá, že elektromobily už dokážou nabídnout podobnou cenu jako vozy se spalovacími motory. A to i bez dotačních pobídek.

Foto: BMW

BMW iX

Článek

BMW iX se zprvu nabídne ve dvou variantách xDrive40 a xDrive50. Slabší model nabídne elektrický výkon 326 koňských sil a z 0 na 100 km/h zrychlí za šest vteřin. Dle metodiky WLTP pak na jedno nabití ujede vůz více než 400 kilometrů na jedno nabití a za 20 minut na rychlonabíječce lze zvednout dojezd o 90 kilometrů.

Silnější motorizace s označením 50 nabídne 503 koní a dojezd přes 600 kilometrů s tím, že baterie bude možné nabíjet s výkonem až 200 kW, což za 10 minut zajistí dalších 120 kilometrů navíc. Z 10 na 80 % kapacity se pak řidiči na rychlonabíječce dostanou za přibližně 40 minut dle výsledků testování BMW.

Kladivo na Teslu je tu. BMW ukázalo produkční elektrický sedan i4

AutoMoto

Cenově se budou auta na českém trhu pohybovat nad hranicí dvou milionů korun. Automobilka se nechala slyšet, že slabší verze iX xDrive40 bude začínat na podobných hodnotách, jako spalovací SUV X5 ve verzi xDrive40d, tedy s dieselovým šestiválcem s mildhybridní technologií.

Elektrické SUV by se mělo v Česku začít prodávat za 2 067 000 korun, tedy o 60 tisíc více než stojí jeho spalovací kolega. Ten umí z 0 na 100 zrychlit za 5,5 sekund a nabídne výkon 340 koní.

BMW iX svým vzhledem nepřipomíná žádné jiné SUV

AutoMoto

Verze xDrive50 bude v Česku startovat na ceně 2 480 400 korun, tedy lehce pod úrovní benzínové X5 M50i, která stojí o přibližně 40 tisíc více. Benzinová varianta má jen o 27 koňských sil více a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,3 sekundy.

Pro zajímavost je třeba uvést, že podobně velké SUV X5 lze za 2 028 000 pořídit i jako plug-in hybrid ve verzi xDrive45e s 394 koňmi pod kapotou.

Foto: Petr Horník, Právo

BMW X5 xDrive40i

BMW považuje novinku iX za elektrickou vlajkovou loď a představu toho, jak by měly v budoucnu vypadat čistě elektrické modely od německé automobilky. Vozidlo už při představení vzbudilo velkou vlnu emocí díky svému neotřelému designu a použitým technologiím.

Za cenu výše uvedenou nabídne mimo slušný dojezd a vysoký výkon i řadu technologických inovací. V interiéru se zákazníci setkají třeba s nedávno představeným infotainmentem iDrive osmé generace, který nabídne dva spojené displeje a systém umělé inteligence, který umí pracovat s navigací nebo komunikovat s řidičem.

Novinka pak nabídne i největší střešní okno, jaké lze ve vozech BMW nalézt nebo volitelný audiosystém s 30 reproduktory. Na český trh vůz dorazí koncem roku 2021.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám