Článek
BMW 330e pohání zážehový čtyřválec s technologiemi TwinPower Turbo, kterému pomáhá elektromotor.
Samotný spalovací agregát nabízí největší výkon 135 kW/184 k a maximální točivý moment 290 Nm. Elektrický motor navíc přidává 65 kW/88 k a 250 newton metrů.
BMW 330e (2015)
Mnichovská automobilka se chlubí v praxi nereálnou spotřebou 1,9–2,1 l benzínu na sto ujetých kilometrů, v praxi se na podobné hodnoty po vybití baterií nedostanete ani omylem.
Je otázka, jaká bude skutečná spotřeba i první desítky kilometrů. Zastaralý měřicí cyklus na to ovšem neodpovídá, a to nejenom u hybridních automobilů.
V prodeji na jaře
Zrychlit na 100 km/h zvládne verze 330e za 6,1 sekundy, nejvyšší rychlost činí 225 km/h. Na elektřinu ujedete maximálně 40 kilometrů, vaše rychlost přitom nepřekročí 120 km/h. Převodovka je osmistupňová, samočinná.
Čistě bezemisní dojezd je jistě příjemný nejenom pro řidiče, ale i okolí, hybridní soustava ovšem vozu přidala desítky kilogramů. Pohotovostní hmotnost činí 1735 kilogramů. Velikost zavazadlového prostoru klesla na 370 litrů.
Prodejní cena zatím nebyla zveřejněna. Prodej bude v Česku zahájen na jaře 2016.