Článek
"Hodně vnímáme, že Čína je už dražší. Obrat je také v myšlení lidí, u nás i v zahraničí nechtějí čínské zboží," uvedl Blata. Jeho firma je podle něj největším evropským výrobcem minibiků. Na tomto sortimentu vyrostla a udělala si jméno.
Čínská konkurence jí ale v minulých letech dělala velké problémy. "Zákazník ale dnes řeší dopravní náklady, nejistotu, jestli mu přijde díl v kvalitě jako minule. Dnes už Čínu nevidím jako ohrožující faktor," uvedl Blata.
Jeho firma připravuje i nové modely pro rozhýbání trhu. Budou určeny nejen pro hobby jezdce, ale i pro závodníky. Blata chce také využít krachu některých firem z oboru v západní Evropě.
Firma získala kontrakt v Anglii
Letos jeho firma vyrobí také asi 150 motocyklů. Loni se v tomto oboru potýkala s dopady krize, vlivem problémů dodavatelů jí chyběly také některé komponenty. Blata v posledních letech nezveřejňuje hospodářské výsledky firmy. Uvedl pouze, že její tržby byly v minulosti ve stamiliónech, nyní se pohybují v řádu desítek miliónů. "Kromě čínské konkurence nás hodně poškodila dlouhá homologace výrobků. Trvalo to i dva roky," uvedl Blata.
Společnost Blata je známá výrobou motocyklů a minibiků, které dělá od roku 1993. Kromě motorek a výroby motorů se zabývá i přesnou strojírenskou výrobou.
Firma nedávno získala významný kontrakt v Anglii. Bude vyrábět několik tisíc speciálních spalovacích motorů ročně. Díky tomu nabere desítky lidí. Chystá také rozšíření výrobních prostor a nákup nové technologie.