Hlavní obsah

Bez uhlíkové stopy a snadno přizpůsobivá. Taková je Továrna 56 Mercedesu

Novinky, Daniel Havlina

Mercedes-Benz nezahálí a rovnou zahájil výrobu čerstvě představené generace své vlajkové lodi, třídy S. Vůz produkuje fabrika s názvem „Továrna 56“ v německém městě Sindelfingen.

Mercedes třídy S při výrobě v supermoderní Továrně 56Video: Mercedes-Benz

 
Článek

Německá automobilka Mercedes-Benz do fabriky v Sindelfingenu zainvestovala jmění - jen na stavbu nové výrobní linky pro třídu S generace W223, která se představila před několika dny, to bylo 730 milionů eur, tedy 19,25 miliardy korun. Celkově byla investice do továrny ve výši 2,1 miliardy eur, tedy asi 55,4 miliardy korun.

Mercedes představuje novou třídu S, příští rok chce řídit sama

AutoMoto

Fabrika bude v současnosti vyrábět pouze novou třídu S, postupně k ní ale přibude i luxusní elektrické SUV EQS. Nová linka ve „Factory 56”, tedy česky „Továrna 56”, jak se místo jmenuje, má být oproti té předchozí o 25 % efektivnější a podle automobilky i maximálně flexibilní pro jakoukoliv změnu.

Koncern Daimler AG, pod jehož křídla značka Mercedes-Benz patří, uvádí, že továrna v Sindelfingenu je lepší v potenciálním počtu vyrobených vozidel, objemu výroby a také ve zpracování materiálů. Během několika dní bude možné linky přestavět a montovat do automobilů elektrické či plug-in hybridní jednotky. Továrna se tak lépe přizpůsobí požadavkům trhu.

Foto: Mercedes-Benz

Nová továrna Mercedesu „Factory 56”

Továrna 56 má být také velmi energeticky úsporná, a to až tak, že by neměla zanechávat žádnou uhlíkovou stopu. Využívá fotovoltaiku a umí i skladovat přebytečnou energii. Má také sloužit jako předloha při návrhu dalších továren Daimleru - postupně by měly všechny vypadat jako ona.

Reklama

Související články

Test Mercedesu G 350d: Síla konfigurace

Ikonické „géčko” nové generace od Mercedesu už naším testem prošlo ve verzi G 500, tedy s lahodným zážehovým osmiválcem. Když pod kapotu umístíte základní...

Výběr článků

Načítám