Hlavní obsah

Test: Nová Toyota Avensis 2,2 D-4D nabízí dostatek místa i povedený design

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na přeplněné kolbiště střední třídy vstupuje Toyota s novým Avensisem ve verzi sedan a kombi. Japonský výrobce má od své novinky velká očekávání, která se u právě odcházející generace nepodařilo zcela naplnit. Jako první v Česku jsme otestovali verzi kombi s turbodieslem ukrývajícím 150 koní.

Foto: maž, Novinky

Toyota Avensis (2009)

Článek

Toyota Avensis se na seznamech českých rodin, toužících po dražším kombíku s komfortním vybavením a velkou prostorností neobjevuje zrovna často. Je to škoda, protože japonská Toyota se evropským konkurentům vyrovná.

Toyota Avensis vždy měla velmi konzervativní design. U nové, třetí generace to sice stále částečně platí, ale nevidíme v tom problém - záleží, jak moc okázalý design u automobilů preferujete.

Přední maska působí seriózním dojmem, světlomety s úzkým protažením vypadají dobře, stejně jako záď vozu, které dominují mohutné světlomety, zasahující do boku vozidla. Jistě, pořád je to oproti evropským autům střední třídy tak trochu nuda, ale Avensisu nelze z designérského hlediska upřít celkovou úhlednost a čisté linie.

Oproti minulému Avensisu se mílovými kroky přiblížil evropskému pojetí a jestli nemáte rádi zbytečně komplikovaný design, bude se vám líbit.

:. Toyota Avensis (2009): oproti minulé generaci designérský pokrokfoto: Novinky/maž

Za volantem se okamžitě cítíte "jako doma"

Interiér je prostorný, vepředu i vzadu je dostatek místa pro hlavy i končetiny cestujících. Problém nastane s nárty zadních cestujících – vzhledem k tvarování předních sedadel je volného místa pro tyto partie poněkud méně.

Výhled z vozidla je dobrý, subjektivně nám ale v minulé generaci přišel lepší (nový Avensis má A-sloupek posunut dopředu a C-sloupek dozadu).

Skvělé je, že za volantem se budou pohodlně cítit všichni dobře – jak menší řidiči, tak vysoké postavy. Palubní deska vypadá obyčejně, ale v jednoduchosti bývá síla. Výtečná je i ergonomie – od prvního usednutí víte přesně, kde co najdete, ovládání je intuitivní.

Asi jediné, co vadí, je pro Toyotu typické oranžové podsvícení ukazatelů, nebyla by bílá či zelená barva pro oči příjemnější? Použité materiály jsou příjemné na dotek a potěší i držák na nápoje ve středové konzoli (parkovací brzdu najdete coby tlačítko pod volantem) a velká schránka ukrytá v loketní opěrce.

:. Sedadla sice nevypadají nikterak zajímavě, důležité ale je, že nabízejí dostatek komfortu.foto: Novinky/maž

Kombi nabízí mnoho prostoru pro zavazadla

Zavazadelník se svými 543 litry, respektive 1609 litry po sklopení zadních sedadel, která vykouzlí rovnou podlahu, jistě uspokojí většinu přepravních nároků. Přístup do zavazadelníku je dobrý, potěší i nízko položená nákladová hrana.

V nabídce jsou tři benzínové motory (132, 147 a 152 koní) a tři turbodiesely (126, 150 a 170 koní). Testovaná vznětová dva-dvojka (150 koní a 340 Nm) nabízí svižné svezení. V nižších otáčkách je pružnost průměrná, zatlačení do sedaček se koná až po překročení dvou tisíc otáček. Motor solidně zrychluje i v rychlostech nad 160 km/h.

Na stovku se dostanete za 9,2 sekund, ale u těchto motorů je důležité pružné zrychlení – a s ním Avensis 2,2 D-4D mezi nějakými 2000 až 3500 otáčkami problém rozhodně nemá. Spotřeba se v našem případě po ujetí asi pěti stovek kilometrů ustálila na hodnotě rovných sedmi litrů, což je obvyklá hodnota u podobně velkých a výkonných kombi. Výtečné je i sladění se šestistupňovou převodovkou s typickou „dlouhou“ šestkou – v tomto ohledu nelze automobilu nic vytknout.

:. Kufr je opravdu prostorný.foto: Novinky/maž

Agregátu nelze upřít kultivovanost, dieselové klapání uslyšíte snad jen pokud se při čekání na semaforech budete opravdu velmi, velmi soustředit. Motor je perfektně odhlučněný; aerodynamický hluk začnete vnímat až od 150 km/h výše.

Šestistupňová manuální převodovka nezaslouží výhrad – je přesná, klade dobrý odpor a má přiměřeně krátké dráhy. Brzdy se dobře dávkují a jejich účinnost se jeví jako dostatečná.

Komfortní podvozek - neurazí, nezaujme

Komfortní podvozek se při ostré jízdě chová nedotáčivě, je však dobře čitelný, chová se nezáludně a ani v rychleji projížděných zatáčkách se výrazněji nenaklání. Avensis není zrovna hravé auto, které by vás vtáhlo do děje, ale nastavení podvozku neurazí a oceníte na něm především jeho komfort.

Jestli potřebujete kombíka střední třídy, nic nezkazíte, když si kromě VW, Renaultu, Opelu, Hondy a Fordu zamluvíte zkušební jízdu ještě u Toyoty. Avensis v ničem nevyniká, ale celkově je to velmi povedené auto, obzvláště v praktičtější verzi kombi. Rovněž pohled do ceníku říká, že cenově je se svojí evropskou či japonskou konkurencí plně srovnatelný.

:. V Česku Toyota počítá, že ze čtyř Avensisů budou tři ve verzi kombi. foto: Novinky/maž

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2231 cm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:110 kW (150 k) při 3600 ot./min.
Max. točivý moment:340 Nm od 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:9,2 s
Nejvyšší rychlost:210 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1545 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:709 900 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Toyoty Yaris 1.0: Roste jako z vody

Toyota Yaris byla ve své minulé generaci téměř uvnitř větší než zvenku. Oceňována byla právě pro neuvěřitelně využitý obestavěný prostor, ale také pro skvělé...

Test Toyoty Prius: kupte si budoucnost

Toyota Prius byla prvním sériově vyráběným automobilem s hybridním pohonem na našem trhu. Není nejlevnější, za technické speciality se musí platit....

Test Toyoty RAV4 D-4D: lekce z kvality

Když Toyota představila novou generaci RAV4, bylo dost pochybností, kam tento automobil směřuje. Předchozí řada byla dost úspěšná, takže změna vzhledu...

Výběr článků

Načítám