Článek
Mazda CX-7 se doposud dala koupit pouze s jediným motorem z nabídky – benzínový, přeplňovaný čtyřválec sice nabízel 260 koní a solidní dravost, ta ale byla vykoupena mimořádně vysokou spotřebou (v praxi 12 l / 100 km a více).
Své sportovně vypadající (částečná inspirace modelem RX-8) a také velmi dobře jezdící SUV (pochopitelně v rámci podobně velkých a těžkých vozů) vybavila Mazda teď také výkonným a zároveň úsporným vznětovým motorem, který si už našel cestu do ostatních modelů japonského výrobce.

Mazda CX-7
Turbodiesel lepší volbou
Pochvalu zaslouží 2,2litrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec. Při studených startech je sice hlučnější, po zahřátí motoru se nicméně ztiší. Co je důležité – motor nabídne solidní zátah 400 Nm od nějakých 1800 otáček až do zhruba třech tisíc, vytočit se nechá k pěti, v horním spektru už je nicméně dynamika nevalná, je tedy dobré řadit dříve (a šetřit pohonné hmoty).
Turbodisel má vstřikování common-rail s pracovním tlakem až 200 MPa a nechybí mu systém pro čištění spalin SCR (Selective Catalytic Reductio). Ten s použitím močoviny mění oxidy dusíku na ekologicky nezávadnou vodu a dusík. Mazda je prvním japonským výrobcem, jenž toto řešení používá a CX-7 je prvním modelem s takto řešeným katalyzátorem.

Mazda CX-7
I přes výšku a hmotnost dovoluje dieselová CX-7 jezdit svižně – ač papírové hodnoty zrychlení nepůsobí kdovíjak zajímavě. V praxi není problém jezdit ani při svižnější jízdě kolem 8 – 8,5 litrů, při lehčí noze lze pak čekat pokles o další 1 – 1,5 litru na sto kilometrů.

Mazda CX-7
Manuální převodovka má šest stupňů, jasně vymezené krátké dráhy a poněkud tužší, ale přesnou kulisu. Spojka by mohla být lépe dimenzována vzhledem k zaměření vozu, ale relativně poddimenzovaná spojka je častý prohřešek mnoha sportovně-užitkových vozidel. Naopak pochválit musíme dobře dimenzované brzdy s dobrým nástupem i pocitově příjemným dávkováním.
Velmi dobré jízdní vlastnosti
Na silnici patří CX-7 k sportovněji laděným SUV – náklony v zatáčkách jsou malé a automobil s ohledem na svoji hmotnost projíždí zatáčky až s nebývalým nadšením. Vzhledem k pohonu 4x4 a vyšší světlé výšce není problém s CX-7 jezdit v lehčím terénu.

Mazda CX-7
Prostornost pro posádku i zavazadla neoslní, patří ale k dobrému průměru. Plasty, použité na pracovišti řidiče jsou tmavé a tvrdé, jejich slícování je každopádně velmi dobré a pocitově působí hodně odolně. V interiéru chybí odkládací prostory na drobnosti, také množství jednoúčelových tlačítek je zbytečně velké. U vestavěné navigace nepotěší miniaturní velikost, ne každému bude vyhovovat červená barva u malého dispeleje palubního počítače.

Mazda CX-7
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2184 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 127 kW (173 k) při 3500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 400 Nm při 2000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 11,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 200 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,5 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1655 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 738 900 Kč |