Hlavní obsah

Test CFMoto 450 CL-C: Překvapivě dospělý bobber za rozumné peníze

5:24
5:24

Poslechněte si tento článek

CFMoto 450 CL-C Bobber láká zájemce na pohodovou jízdu a atraktivní design. Na rozdíl od předchozí generace modelu 450 CL-C, která se nesla v duchu klasického chopperu, letošní novinka přichází jako bobber. Osvědčenou techniku předchozího modelu doplnila téměř rovná řídítka, která spolu se stupačkami posunutými dozadu propůjčují jezdci sportovnější posez.

Foto: Petr Horník, Novinky

CFMoto CL-C 450 Bobber

Článek

Na první pohled se může zdát, že letošní novinka s označením bobber přináší jen nové barevné kombinace, ale nenechte se zmást. Bobber je svým charakterem jiný motocykl, i když sdílí stejnou techniku. Rozdíl tedy opravdu není jen v sedle, ale v celkové ergonomii a ovládání motorky.

Bobber není chopper

Označení bobber vzniklo v 50. letech ve Spojených státech a označovalo odlehčené verze běžných motocyklů. Hlavním rysem byl surový a strohý styl, kdy se odstranily všechny nepotřebné díly z důvodu nižší hmotnosti a lepší ovladatelnosti.

Bobbery tedy obvykle měly velmi jednoduché sedadlo, zpravidla pro jednoho, a krátké blatníky. Choppery měly naopak celkově dlouhé, zdobené linie. Byly ale také těžší a méně praktické pro každodenní jízdu.

Foto: Petr Horník, Novinky

CFMoto CL-C 450 Bobber

450 CL-C Bobber

Design testovaného motocyklu je zajisté věcí názoru, ale z naší zkušenosti můžeme říct, že tento stroj dokáže zaujmout. Během jízdy k tomu přispívá i peprný zvuk výfuku, který zní dospěle a určitě lépe, než byste od „čtyřistapadesátky“ čekali. Není zbytečně uřvaný a skvěle pasuje k charakteru motorky.

Když už jsme se dotkli objemu, pojďme zmínit i motor. Pohonná jednotka vychází ze silničních modelů řady 450SR, ale byla upravena tak, aby lépe odpovídala jízdním vlastnostem bobberu, a to včetně zmíněného výfukového potrubí.

Kapalinou chlazený dvouválec o objemu 449,5 cmnás překvapil svojí pružností, zejména ve středním pásmu otáček. Testovaný dvouválec netrpí na žádné zvláštní vibrace a poskytuje motocyklu dostatek výkonu (32,5 kW). Přeci jen má být bobber hlavně o pohodové jízdě. K té přispívá i solidní spotřeba pod hranicí čtyř litrů na sto kilometrů.

Jízdní vlastnosti

CFMoto 450 CL-C Bobber není těžká motorka, která svých 177 kg navíc maskuje velmi nízkým těžištěm. Nízký posez bude vyhovovat (nejen) začátečníkům a ženám, které z vyšších strojů obvykle nedosáhnou na zem.

Posez na bobberu je docela specifický, ale oproti předchozímu modelu je pro nás příjemnější. Někdo by mohl onu polohu přirovnat k sezení na toaletě, ale důležité je, že se jedná o uvolněnou jízdní pozici, ve které není problém strávit několik hodin v kuse, aniž by vás bolela záda nebo vám „odpadly“ ruce.

Jediným problémem může být sedlo, které se nám sice líbí po stránce designu, ale svým rozměrem i tvrdostí nemusí vyhovovat každému. Celkově se dá pohodlí na tomto bobberu označit za určitý kompromis. Podvozek je zkrátka nízký a tvrdý, nastavený na kvalitní silnice.

Tím se dostáváme asi k jedinému negativu - většina nerovností se skrze motocykl a spartánské sedlo okamžitě přenáší do vaší páteře. Velmi záleží, kde budete na bobberu jezdit, ale i nás překvapilo, jak dokáží některé díry zabolet.

Naopak na kvalitním asfaltu není testované motorce co vytknout. Do zatáček se vrhá s jistotou a i když k tomu přímo nevyzývá, tenhle „bobr“ má sportovní charakter. Výkon obou brzd je také bez problémů a my můžeme s klidem říct, že vás tahle motorka bude bavit.

Moderní technika a technologie

Jinak je ale 450 CL-C Bobber skutečně příjemný, zábavný a zajímavý motocykl. Jednou z takových zajímavostí je i použití ozubeného řemene k přenosu výkonu na zadní kolo. Výrobce od takového řešení slibuje nižší vibrace a plynulejší přenos, hlavně tím ale jezdci odpadá kontrola a mazání řetězu.

O bezpečnost se stará systém kontroly trakce a antihoppingová spojka. Veškeré údaje se zobrazují na 3" barevném TFT displeji, který je klasického vzhledu. Na čitelnost si stěžovat nemůžeme - displej má v sobě integrované sluneční čidlo a přizpůsobuje tak úroveň svítivosti aktuálním podmínkám.

I přes klasický vzhled tento displej umožňuje plnou konektivitu s mobilním telefonem, včetně přenosu navigačních dat skrze aplikaci MotoPlay. Nejdříve je však nutné spárovat váš mobilní telefon s komunikační jednotkou T-Box, která zajišťuje přenos dat.

K dispozici tak máte informace o poloze motocyklu, historii jízd, diagnostiku stavu, upozornění na manipulaci se strojem a další. Jediné, co lze aplikaci od CFMoto vyčíst, je strojový překlad do češtiny - zde je jistě prostor pro zlepšení.

Hodnocení

Týden strávený s 450 CL-C Bobber pro nás byl příjemnou tečkou za letními prázdninami. Bobber je zkrátka dospělý a podařený motocykl s mnoha pěknými detaily, který vám neudělá ostudu v žádné garáži. Navíc věříme, že dokáže zaujmout i zkušené motorkáře.

Jediným kompromisem, přes který se budete muset přenést, může být ono „bobrovské“ sedlo pro jednoho a celkově tvrdší naladění motorky, které zkrátka neodpovídá některým silnicím.

Pokud ale budete chtít a občas si vyberete tu lepší cestu, budete překvapeni, s jakou pohodou dokáže 450 CL-C Bobber polykat kilometry. A také, kolik pozornosti na sebe dokáže strhnout.

CFMoto 450 CL-C Bobber
Motor:Kapalinou chlazený dvouválec
Zdvihový objem:449,5 cm3
Maximální výkon:32,5 kW při 9000 ot./min.
Maximální točivý moment:42 Nm při 6250 ot./min.
Průměrná spotřeba:cca 3,7 l/100 km
Objem palivové nádrže:12 litrů
Pohotovostní hmotnost:177 kg
Převodovka:6 rychlostí, s prokluzem (antihoppingová)
Délka × šířka × výška:2205 x 805 x 1100 mm
Velikost přední pneumatiky:130/90 - 16
Velikost zadní pneumatiky:150/80 - 16
Cena testovaného motocyklu:159 990 Kč
Související témata:
CFMoto

Výběr článků

Načítám