Článek
Pokud jde o řadu 6, je mojí srdeční záležitostí generace E24, ta úplně první (1976-1989). Její majestátní délka, hranaté tvary a hlavně přední žraločí maska nestárnou, ba právě naopak. Sice se nevyráběla v otevřené verzi, ale to vlastně ani nevadí.
Současná třetí generace už je na trhu od roku 2011 a alespoň podle mého názoru nemá takový šmrnc jako její předchůdce, pohledná je i tak. Výrazná přední maska, podélně uložený motor nebo značná šířka zajišťují, že i za tímto modelem se leckdo ohlédne. Testované auto obouvalo 19palcová kola, za příplatek můžete mít dvacetipalcová kola. Úplným základem jsou ale pouhé „sedmnáctky”.

BMW 640i Cabrio
Interiér primárně pro dva, vzadu moc místa není
V interiéru vás obejmou široká a pohodlná sedadla, vzadu sice jsou ještě dvě, místa je ale málo pro nohy i hlavu (pokud necháte střechu nataženou). Řada 6 je nejenom v otevřené verzi automobilem označovaným 2+2. Interiér nemá smysl popisovat, jde o klasiku známou i z dalších modelů od BMW. Kromě skvělé ergonomie to znamená asi i nejlepší multimediální systém na současném automobilovém trhu.

BMW 640i Cabrio
V nabídce pro „šestku” máte buď benzínový šestiválec, nebo osmiválec, vznětový šestiválec rovnou vyškrtněte, ten se pro luxusní kabriolet nehodí. Velmi nedoporučujeme také varianty xDrive (+ 70 kilogramů), které přinášejí nemalý nárůst kilogramů a na hory stejně budou majitelé tohoto modelu jezdit v X5.

BMW 640i Cabrio
Šestiválec s jedním turbem je příjemný společník
Navzdory lákavému označení 640i jde „pouze” o šestiválec. Jeho 320 koní a 450 Nm (1 300 - 4500 otáček) s autem cvičí dostatečně. Jen se podívejte na naše video: z klidu na tachometrových 250 km/h to trvá 40 sekund. Není to úplná pila, ale stačí to bohatě ve všech jízdních situacích.
Osmiválec, výkonnější o podstatných 130 koní a dražší o nemalých 343 tisíc má samozřejmě ještě větší razanci, ale naší volbou je právě třílitrový šestiválec. Ten má i příjemně sytý zvuk, který ovšem není přehnaně hlasitý a v nízkých otáčkách jeho akustický projev lze charakterizovat jako „vcelku utlumený”.

Zrychlení BMW 640i - 0-250 km/hVideo: Novinky
Stabilizace je plně vypínatelná, tlačítko je hned vedle řadicí páky, takže s tímhle jinak pohodlným grand turismem není problém vyrazit na závodní okruh. A můžete se zde bavit jak čistou stopou, tak i rozevlátějšími průjezdy - motor má dostatek výkonu, aby utrhnul zadní kola a poslal auto bokem. BMW 640i není proti, jakkoliv to samozřejmě není takový okruhový speciál jako třeba M6.

BMW 640i Cabrio
Samozřejmě, nelze zapomenout na značnou, byť ideálně rozloženou, hmotnost: 1895 kilogramů bez posádky a zavazadel je dost, třebaže to tato verze zručně maskuje.
Po stisknutí tlačítka máte za 15 sekund plátěnou střechu dole, pro delší cestování je možné ručně nasadit i zadní deflektor. Pohodové cestování je bez střechy zhruba do 150 km/h, takový komfort jako podstatně dražší S Cabrio od Mercedesu tady pochopitelně nezažijete.

BMW 640i Cabrio
Výborná převodovka, spotřeba pod 10 litrů
Osmistupňovou převodovku ZF nemá smysl popisovat, o jejím hladkém a rychlém řazení spojeným s účinným snižováním otáček na nejvyšší stupeň netřeba mluvit. Při tachometrových 130 km/h točí šestiválec lehce nad 2000 otáček a jízda s ním je velmi pohodová.
Ostatně, konečný benzínový součet po ujetí 750 kilometrů činil bez jednoho deci 10 litrů a to je výborná hodnota. Tankovat stačí benzín s oktanovým číslem 95, stejně jako u osmiválcových motorů od BMW, se 100 oktany ale nic nezkazíte.

BMW 640i Cabrio
Svým provedením, nabídkou motorizací (nic menšího než řadový šestiválec zde nečekejte) spadá řada 6 do luxusního segmentu. To ostatně naznačuje i cena 2,5 miliónu korun. Už v základu máte vše důležité včetně LED světel (připlatit si lze za adaptivní provedení). Peníze navíc tak vytáhnete pouze za větší kola a metalický lak karoserie.
Otevřená „šestka” nenabízí takový komfort jako kabriolety od Mercedesu, je však o špetku sportovnější a hodí se jak na krátké jízdy po okreskách, tak na delší dálniční přesuny.

BMW 640i Cabrio

BMW 640i Cabrio
BMW 640i Cabrio | |
---|---|
Motor: | 2979 ccm, zážehový šestiválec, turbo |
Max. výkon: | 235 kW/320 k při 6 000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 450 Nm při 1300-4500 ot./min |
0–100 km/h: | 5,5 s |
Nejvyšší rychlost: | 250 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1 895 kg |
Poháněná náprava: | zadní |
Cena základní verze: | 2 428 400 Kč |
Cena s testovanou motorizací: | 2 428 400 Kč |