Hlavní obsah

Audi už testuje nové RS3 na Nürburgringu, zvuk pětiválce je nezaměnitelný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ti fanoušci Audi RS3, kteří by se báli ztráty pětiválce, můžou zůstat v klidu - zvuk maskovaného auta na Severní smyčce Nürburgringu pět válců pod kapotou potvrzuje. Hodnota výkonu bude jistě začínat čtyřkou.

Foto: Petr Horník, Právo

Audi RS3 (Ilustrační foto)

Článek

Nové Audi A3 už známe, ovšem jeho vrcholnou variantu RS3 zatím svět neviděl. Nyní, díky videu z kanálu Automotive Mike na YouTube, alespoň víme, jak zní. To je důležité, neboť je jasné, že si zachová řadový pětiválec pod kapotou.

Takových motorů není dnes na světě moc. Ford Ranger má na některých trzích 3,2l vznětový pětiválec, koncern Volkswagen kdysi nabízel unikátní motor VR5 a řadovými pětiválci bylo donedávna proslulé i Volvo, ale to je tak všechno, alespoň ze známějších aut.

Test Fordu Ranger Wildtrak: Schopný, nikoli dokonalý univerzál

AutoMoto

Audi se nicméně k radosti svých fanoušků pětiválce stále drží a vystupuje tak z šedi ostatních ostrých hatchbacků s pouze čtyřválcovými motory. Jak vidno - tedy, snad spíš „slyšno” - je tomu tak i u nové generace RS3.

S největší pravděpodobností pod kapotou pracuje motor 2,5 TFSI, který je i v dosavadní RS3. Tam nabízí 400 koní a 480 N.m; jak a zda vůbec se výkon pro novinku změní, zatím není jasné. V současné RS Q3 má tento motor právě 400 koní.

Foto: Petr Horník, Právo

Dosavadní Audi RS3 ve verzi sedan

Podle zprávy německého webu Auto Motor und Sport by ovšem mohla existovat ještě ostřejší varianta nové RS3, která by mohla mít až 450 koní. Tím by sebrala titul nejsilnějšího hot hatche čtyřistadvacetikoňovému Mercedesu-AMG A 45 S.

Stran představení zatím také není nic jasné, ale hovoří se o konci letošního nebo začátku příštího roku.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám