Hlavní obsah

Audi TT Roadster se loučí s USA stylovou poslední edicí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Audi se loučí s dvojicí sportovních modelů, každému z nich ale nadělila ještě speciální rozlučkové limitované edice, které se liší v závislosti na jednotlivých trzích. Ta americká zaujme nejen lakem karoserie.

Foto: Audi

Audi TT Roadster Final Edition

Článek

Značka Audi letos končí s výrobou hned dvou zajímavých vozů: stylového sporťáku TT a supersportu R8. Ani jeden model bohužel zatím nedostane přímého nástupce, je však možné, že se časem vrátí s elektrickým pohonem. V rámci rozlučky však automobilka nachystala pro zákazníky alespoň limitované poslední edice, které se často liší v závislosti na trhu.

Již v minulosti bylo oznámeno, že do Evropy zamíří vybrané množství limitované edice modelu R8 Coupé V10 GT RWD, která vznikne v celkovém počtu 333 kusů pro celý svět, zatímco model TT se s Evropou rozloučí edicí RS Coupé Iconic, která vznikne v počtu 100 kusů pouze pro starý kontinent.

Nyní však Audi představilo i rozlučkovou edici roadsteru pro americký trh, která vznikne v počtu 50 kusů, nese jednoduché označení TT Roadster Final Edition a nabízí unikátní styl.

Už na první pohled vůz zaujme perleťovým zeleným lakem Goodwood Green, který je odkazem na první generaci modelu. Zelenou barvu stylově doplňují stříbrné dekory, jako jsou nástavce prahů, lemy nasávacích otvorů v nárazníku, kovaná 20palcová kola a zářivě šedá plátěná střecha odkazující na model TT Roadster 20th Anniversary.

Střechu lze ovládat elektricky při rychlostech do 50 km/h a její složení i natažení trvá 10 sekund. V kabině zaujme čalounění světle hnědou kůží Palomino Brown, která s exteriérem skvěle ladí a je odkazem na prošívané čalounění první generace modelu TT.

Vůz je vybaven adaptivním podvozkem z modelu TTS, který umožňuje upravit světlou výšku až o 10 mm, pod jeho kapotou pracuje 2litrový turbem přeplňovaný čtyřválcový motor, posílající přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic 170 kW (231 koní) a 350 Nm točivého momentu na všechna kola.

USA nicméně nejsou jediným státem, který dostal vlastní limitovanou rozlučkovou edici modelu TT. Stejný postup zvolila automobilka také pro rozlučku s Velkou Británií a Japonskem.

Audi TT se loučí speciální finálovou edicí

AutoMoto

Audi TT slaví 20 let, jeho design okouzluje dodnes

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám