Článek
Audi Concept C, představený během mnichovského autosalonu, vzbudil u fanoušků značky nadšení. Ačkoliv je design jeho interiéru vnímán rozporuplně, jeho kabina se vrací k tradičnímu pojetí, navíc koncept konečně naznačil návrat čistokrevného dvoumístného sportovního modelu do nabídky značky.
Audi Concept C na mnichovském výstavišti. Naživo vypadá lépe než na prvních snímcích.
Od konce modelů TT a R8 totiž Audi podobný model postrádá, přičemž mnozí čekali, že produkční verze oživí jedno ze slavných jmen. Šéf značky Gernot Döllner nicméně v rozhovoru pro Top Gear prozradil, že jméno TT to nebude.
Model by mohl dostat zcela nové jméno, nebo alespoň označení startující písmenkem R. V rozhovoru měl přitom Döllner zmínit, že občas je snazší vyvinout samotný vůz, než pro něj vybrat jméno.
K produkčnímu vozu pak dodal, že by se měl nacházet přesně mezi TT a R8, což by mohlo platit i po stránce výkonu, který by se tak mohl pohybovat zhruba kolem 500 koní. Zajímavější jsou však informace o tom, jakými způsoby bude vůz svůj výkon předávat.

Concept C nadchne i návratem k jednoduššímu přístupu ke kabině.
Automobilka totiž pro produkční model, který by se měl představit v roce 2027, vyvíjí systém generující umělý zvuk motoru a také simulaci řazení - tzv. virtuální převodovku. Automobilka si totiž uvědomila, že zvuk motoru a pocit z řazení má pro běžné řidiče podstatný vliv na zážitek z jízdy a pomáhá jim lépe komunikovat s vozem.
Systém umělého zvuku motoru a virtuální převodovky, jehož kvality naplno ukázala značka Hyundai s modelem Ioniq 5N, se tak navzdory původní skepsi z mnoha stran začíná stávat stále populárnějším řešením pro sportovní elektromobily. Specifický zvukový projev by totiž mělo nabídnout například i nové elektrické BMW M3.