Článek
Audi pokračuje ve vývoji luxusního terénního vozu, který má konkurovat Mercedes-Benzu a Land Roveru v segmentu prémiových terénních aut. Šéf značky Gernot Döllner v rozhovoru pro britský magazín Autocar nepřímo potvrdil, že projekt běží. Na otázku, zda je vůz stále ve vývoji, odpověděl: „Zůstaňte naladěni.“
Spekulace o skutečně terénním audi se objevily poprvé v roce 2023, když tehdejší šéf designu Marc Lichte naznačil potenciál takového vozu. „V segmentu luxusních offroadů jsou pouze dva prémioví hráči, Mercedes-Benz a Land Rover. Myslím, že je prostor pro třetího,“ uvedl tehdy. Krátce poté Audi opustil a byl nahrazen Massimem Frascellou, bývalým designérem JLR, který se podílel na utváření současného defenderu. Tato personální změna posílila spekulace o podobném projektu u Audi.
Döllner vysvětlil, že relativně nízké prodejní objemy takového modelu nejsou v rozporu s jeho strategií zjednodušení nabídky značky. „Funguje to perfektně, mít v jádru nabídku jasně zacílenou, a navíc k tomu přidat modely s malými objemy výroby pro budování jména značky a přenos nových nápadů do základních produktů. To je součást naší strategie,“ vysvětlil.
Dříve se předpokládalo, že luxusní terénní audi by mohlo sdílet platformu s chystanými modely nové elektrické značky Scout ze skupiny Volkswagen – SUV Traveler a pick-upem Terra. Také by se mohlo vyrábět v továrně Scoutu v Jižní Karolíně. Döllner potvrdil, že nová americká dovozní cla přiměla skupinu zvážit lokální výrobu v USA. Právě pro tamní trh by bylo takové auto velmi atraktivní.
„Na úrovni skupiny právě teď diskutujeme a zkoumáme, zda bychom měli nebo neměli mít továrnu pro Audi v USA. Ale to závisí na stabilitě situace s cly a také na dalších regulačních hraničních podmínkách,“ uvedl.
Výroba v existujících fabrikách skupiny VW včetně továrny značky Scout by mohla být logickým řešením, otázkou však zůstává, zda Audi chce vlastní závod. „To rozhodnutí je otevřené a závislé na tom, jak se sladíme s vládou USA,“ uzavřel Döllner.