Hlavní obsah

Audi bude s partnerem SAIC vyvíjet čínskou platformu pro elektromobily

Automobilka Audi, která patří do německého koncernu Volkswagen, se společně se svým čínským partnerem SAIC dohodla na vývoji nové platformy pro inteligentní a elektrická vozidla, která bude specifická pro Čínu. Oznámení přichází zhruba deset měsíců po podpisu přelomové smlouvy Volkswagenu o partnerství v Číně.

Foto: Audi

Nové logo Audi

Článek

Rozhodnutí automobilek poukazuje také na rostoucí tlak, jemuž čelí západní značky a zavedené automobilky, aby se přizpůsobily a přežily na sílícím trhu s elektromobily v Číně. Ta je největším automobilovým trhem na světě. Audi v Číně v prodeji elektromobilů zaostává za americkou společností Tesla i za čínskými výrobci elektromobilů.

Audi a SAIC budou vyvíjet modely postavené na nové architektuře nazvané Advanced Digitized Platform, která podle jejich sdělení umožní automobilce Audi zkrátit dobu uvedení na trh o více než 30 procent. První ze tří plánovaných modelů elektromobilů z nové platformy se má na trhu objevit v roce 2025.

Dohoda je jednou z ukázek toho, jak Evropa stále více spoléhá na čínské zkušenosti v elektromobilitě. Dalším případem je francouzsko-italská automobilka Stellantis, která na začátku tohoto měsíce uvedla, že její podnik s čínským partnerem Leapmotor začne od září v Evropě prodávat dva modely Leapmotor.

Lamborghini poodhaluje motor pro svůj nový supersport, je skutečně výjimečný

AutoMoto

Audi už vyrábí v Číně ve spolupráci s automobilkami SAIC a FAW elektromobily Q4 e-tron a Q5 e-tron s využitím platformy MEB automobilky Volkswagen. Vyvíjí také novou platformu s automobilkou Porsche.

Agentura Reuters už dříve uvedla, že nový elektromobil Audi Q6L e-tron bude v Číně vybaven pokročilým asistenčním systémem pro řízení (ADAS) od společnosti Huawei.

Reuters také uvádí, že podle výpočtů, které vycházejí z údajů od čínského svazu osobních automobilů CPCA a od informační platformy o automobilech Dongchedi, prodala automobilka Audi v Číně za první čtyři měsíce letošního roku celkem 6420 kusů svých dvou nabízených elektromobilů. Na celkovém prodeji elektromobilů v Číně tak měla podíl 0,45 procenta.

Audi skončí s matoucím značením svých modelů

AutoMoto

Proti levné konkurenci. Biden chystá nová cla i proti čínským elektromobilům

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám