Článek
Segment kupé s motorem vpředu a pohonem předních kol – ba dokonce i třídveřových hatchbacků – dnes zeje prázdnotou, ovšem Honda se rozhodla to změnit. Že se vrátí model Prelude, víme díky více než ročním spekulacím a teaserům už dlouho. Nyní Honda oficiálně odhalila šestou generaci tohoto legendárního kupé.
Zatímco dříve se opíral o techniku accordu, dnes využívá základ kompaktního civicu, konkrétně jeho hybridní verze. Využívá stejný dvoumotorový hybridní systém s výkonem 149 kW, který se obejde bez konvenční převodovky a poskytuje točivý moment 315 Nm. Honda však model vyladila pro sportovnější charakter a vybavila ho pokročilým předním zavěšením z civicu Type-R, které má eliminovat nežádoucí reakce volantu při plném zatížení.
Klíčovou novinkou je systém Honda S+ Shift, který simuluje řazení pomocí pádel za volantem. Vzhledem k absenci mechanické převodovky Honda vytvořila umělé převodové stupně, které mají nadšencům zprostředkovat tradiční zážitek z řazení. Systém se aktivuje speciálním tlačítkem a umožňuje „řazení“ imaginárních rychlostních stupňů. Něco podobného nabízí řada převodovek CVT a dokonce elektrický Hyundai Ioniq 5 N.
Nejen design hraje na sportovní notu
Prelude se vizuálně výrazně odlišuje od standardního hybridního civicu. Kupé má vlastní designové prvky a v základu bude mít černá 19“ kola. Záď má praktické řešení otvírání typu liftback, které poskytuje snazší přístup do zavazadlového prostoru. Honda uvádí, že se do něj vejdou nejen golfové bagy, ale dokonce bicykl s odmontovaným předním kolem.
Kabina je převážně shodná se civicem, hlavní rozdíl však představují sedadla. Honda použila prémiové kožené sesle s perforovaným vzorem inspirovaným modelem City. Konstrukce vychází ze sedadel v civicu Type-R a poskytuje výbornou boční oporu i dlouhodobý komfort.

Honda Prelude z roku 1999
Standardní výbava zahrnuje 9“ dotykový displej s infotainmentem postaveným na technice od Googlu, bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto a samozřejmě kompletní sadu asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu a udržování ve středu jízdního pruhu. Součástí je také prémiový audiosystém Bose.
Vůz je koncipován jako 2+2, což znamená zadní sedadla víceméně nouzová. Má tu být 81 cm prostoru pro nohy, výška stropu je však limitující, takže zadní místa jsou použitelná spíše pro děti. Dají se však sklopit, což významně zvětší prostor pro náklad. Má stačit na delší cestování dvoučlenné posádky.
Honda zatím nezveřejnila cenu novinky. Model má vstoupit do prodeje na konci podzimu tohoto roku ve Spojených státech; jak na tom bude Evropa, zatím není jasné. Bude k mání pouze v jedné výbavové verzi, což má zjednodušit výběr pro zákazníky i logistiku výrobce.