Článek
Malý městský elektromobil Honda e, jehož výroba se zastavila začátkem roku 2024, se dočkal neoficiálního nástupce, který už stihl zazářit i na evropské půdě. Na nedávný Festival rychlosti v Goodwoodu totiž automobilka Honda vyslala maskovaný prototyp malého elektromobilu N-One e, nyní však představuje jeho produkční verzi.
Oficiálně zatím proběhla pouze premiéra na domácím japonském trhu, kde je model N-One dobře známým jménem. Malé autíčko s retro tvary zde totiž bylo poprvé představeno v roce 2011 a spadá do populárního segmentu kei car, který pro majitele nabízí řadu výhod, včetně nižších daní.
Nová elektrická verze s jednoduchým označením N-One e na svého spalovacího sourozence navazuje jak miniaturními rozměry, na délku neměří ani 3400 mm, tak charakteristickými tvary s vysokou střechou, krátkou kapotou, useknutou zádí, malými koly i roztomilými kulatými světly.
Automobilka zatím mnoho oficiálních parametrů nezveřejnila, techniku by však měl malý hatchback sdílet s dodávkou N-Van e, která je osazena baterií o kapacitě 29,6 kWh a elektromotorem o výkonu 47 kW (64 k), pohánějícím přední kola.
Rychlonabíjení by mělo být možné při výkonu 50 kW, což sice není vysoká rychlost, pro malou baterii však stačí. Dojezd by se měl pohybovat okolo 270 kilometrů, tedy podle testovacího cyklu WLTC. Vůz navíc podporuje standard V2L, díky kterému lze z jeho baterie napájet i elektroniku či domácí spotřebiče.
Kabina je pojata velmi jednoduše a potěší zachováním řady fyzických ovladačů. Hlavní předností je však její obrovská variabilita. Zadní opěradla, dělená v poměru 50:50, lze sklopit do roviny, případně lze zvednout zadní sedáky. Vůz navíc slibuje i řadu šikovných odkládacích prostor.
Na domácí japonský trh by měl model Honda N-One e vstoupit během září tohoto roku, kdy má proběhnout také jeho evropská premiéra. Vůz tak bude s největší pravděpodobností uveden na mnichovském autosalonu IAA Mobility.