Hlavní obsah

Američan neprošel zkouškou na řidičák. Důvod je těžko uvěřitelný

Americký vysokoškolský profesor nezvládl zkoušku na řidičák v Kalifornii, protože autonomní systémy tesly, kterou řídil, podle názoru komisaře nebyly vypnuté. V jednom z případů to však bylo rekuperační brzdění, které s autonomní jízdou nemá nic společného.

Foto: Tesla

Tesla Model 3 (Ilustrační foto)

Článek

Nejednomu motoristovi se stalo, že nezvládl zkoušku na řidičské oprávnění napoprvé. V drtivé většině případů za to může jeho vlastní chyba, byť leckdy banální či drobná. Americký web Teslarati nicméně přichází s příběhem, kdy komisaři řidiči neudělili oprávnění kvůli své vlastní neinformovanosti.

Týká se nejmenovaného osmatřicetiletého vysokoškolského profesora, který se přestěhoval do Kalifornie a chtěl si tam udělat nový řidičák. Žadatel tam může zkoušku absolvovat vlastním autem, což profesor udělal – použil Teslu Model 3 své rodiny.

Na první pokus zkoušku podle DMV (Department of Motor Vehicles, Úřad motorových vozidel – v USA se stará o udělování řidičských oprávnění a registraci vozidel) nesložil proto, že vůz nebyl v režimu Chill a řízení nebylo v režimu Comfort. Pokud zvedáte obočí, DMV doplnilo, že „technologie auta nebyly vypnuté”.

Senioři si mohou vyzkoušet řízení v krizových situacích, projekt Jedu s dobou se opět rozbíhá

AutoMoto

Profesor tedy pokus opakoval s tím, že vůz nastavil tak, aby do řízení nezasahoval – aby „technologie byly vypnuté” slovy úřadu. Ani na druhý pokus neprošel, a to tentokrát kvůli „automatickému zapojení” těchto systémů. Opět tápete? Komisařka na vysvětlení uvedla, že cítila brzdění, třebaže řidič nešlapal na brzdový pedál.

Něco takového ovšem není prvkem samočinné jízdy, nýbrž standardem u většiny elektromobilů – je to rekuperační brzdění elektromotorem po uvolnění brzdového pedálu.

Foto: Tesla

Interiér Tesly Model 3 (Ilustrační foto)

Na tohle už si profesor samozřejmě stěžoval. Reakce manažera losangeleské pobočky DMV byla, že profesor může ještě ten den zkoušku opakovat, když si půjčí běžné auto, samozřejmě na vlastní náklady. Když ale s půjčeným běžným autem přijel, dozvěděl se, že to půjčené auto musí být od úřadu, nikoli z běžné půjčovny. Za půjčení auta chtěl úřad 140 dolarů (cca 3000 korun).

Třetí pokus s půjčeným autem pro profesora také nedopadl dobře. Není ovšem jasné, zda jel s vlastním půjčeným autem (které ho stálo 100 dolarů, tedy cca 2160 korun) nebo s půjčeným od úřadu.

Profesor tedy stále nový řidičák nemá; chce zkoušku opakovat, ovšem má v plánu chvíli počkat, protože komisaři na úřadě byli u třetího pokusu „rozzlobení”. Web samozřejmě kontaktoval DMV, které odpovědělo, že neexistuje žádná směrnice, podle níž by lidé nesměli zkoušky skládat v tesle, a že komisaři jsou školeni dle potřeby.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám