Článek
Francouzská značka Alpine, která v rámci skupiny Renault nabízí prémiové sportovní vozy, nedávno představila svůj třetí model, pod jehož kapotou je však elektrické pohonné ústrojí. Tím jsou dnes osazeny dva ze tří modelů značky, přičemž i příští generace sporťáku A110 by měla být elektrická.
Vedení Alpine však stále věří spalovacímu motoru, který by se měl objevit pod kapotou nového supersportu. Jeho výrobu totiž po měsících spekulací potvrdil i Luca de Meo, šéf skupiny Renault, právě během premiéry elektrického crossveru Alpine A390.

Koncept Alpine Alpenglow Hy6 počítal s využitím šestiválce upraveného pro spalování vodíku, což by díky nižším emisím mohlo prodloužit životnost modelu.
Philippe Krief, šéf značky Alpine, pak v rozhovoru pro Top Gear prozradil, že vůz bude osazen přeplňovaným motorem V6 pohánějícím kola zadní nápravy a dvěma elektromotory, které budou roztáčet kola přední nápravy. Vývojem pohonného ústrojí je pověřena divize Renault Hypertech, která pracuje i na vývoji závodních vozů.
Kombinovaný výkon by se měl pohybovat kolem 1000 koňských sil, dva elektromotory na přední nápravě navíc umožní přesně rozdělovat výkon mezi kola a zajistí lepší ovladatelnost. Díky použití materiálů jako karbon a hliník by se navíc mělo podařit udržet hmotnost co nejníže.
Krief také prozradil, že nový supersport nakonec nebude vypadat jako koncept Alpine Alpenglow, který byl dříve považován za předobraz prvního supersportu značky Alpine. Podrobnosti k jeho vzhledu ani názvu však neprozradil. Dodal však, že vůz bude mít hned tři úkoly.

Koncept Alpine Alpenglow Hy6
„Jedním z nich je vyzdvihnout Alpine. Takové auto potřebujete, protože drží celý zbytek nabídky. Za druhé je to laboratoř inovací: pro supersport, pak pro Alpine a pak pro celou skupinu. Za třetí, bude to dobrý byznys,“ uvedl Krief v rozhovoru. Šéf značky má přitom s vývojem supersportů bohaté zkušenosti, dříve totiž působil i ve Ferrari.