Článek
Po loňské premiéře konceptu A390_ β francouzská značka Alpine konečně představila produkční verzi svého třetího modelu s označením A390. Ten automobilka označuje jako sportovní fastback, při pohledu na jeho tvary a světlou výšku se však nabízí spíše označení crossover nebo lépe SUV-kupé.
Podobně jako koncept přitom Alpine A390 zaujme lehce agresivně tvarovanou přídí s výraznou podobou denního svícení doplněného o osvětlený trojúhelníkový motiv, ostrými rysy předního nárazníku a výrazně tvarovanou kapotou.
Z profilu vidíme nízkou siluetu, která pozvolna aerodynamicky klesá, a v kombinaci s klikami zadních dveří umístěnými u C-sloupku vytváří iluzi dvoudveřového kupé. Vzadu je decentní spoiler a osvětlená linka táhnoucí se napříč pátými dveřmi až téměř do boků. I vzadu je přitom patrné výrazné tvarování.
Vůz bude dostupný ve dvou verzích, GT a GTS, které se liší výkonem, značením i koly. Standardem jsou 20palcové disky, volitelně však budou dostupné i 21“ disky. Jako většina crossoverů se přitom neubránil alespoň náznaku černých ochranných prvků kolem podběhů, v náraznících a na prazích.
Pětimístná kabina nabídne sportovně tvarovaná sedadla a povědomé uspořádání palubní desky s 12,3palcovým displejem přístrojového štítu a 12“ vertikální displej infotainmentu s několika vlastními tlačítky. Podobné rozhraní známe i z vozů Renault.
Alpine však přidává vlastní volant s několika specifickými tlačítky, vlastní zpracování středové konzole a prémiové materiály i výbavu. Nechybí například čalounění kůží Nappa, hodnotně působící obložení, francouzská trikolora nebo prémiový audiosystém.
Vůz stojí na platformě AmpR Medium z dílny Renault Group, kterou využívají i modely jako Scenic E-Tech nebo Nissan Ariya. Na délku měří 4615 mm, na šířku 1885 mm a na výšku 1532 mm. Rozvor má hodnotu 2708 mm a světlá výška je 152 mm. Kufr pak nabídne objem 532 litrů.
Oproti modelům na stejné platformě ale Alpine A390 dostal upravené šasi se specifickými komponenty, jako je odpružení s hydraulickými dorazy, a upraveným naladěním. Pohon je pak řešen trojicí elektromotorů, jedním na přední nápravě a dvěma na zadní. Díky funkci vektorování točivého momentu mezi koly pak Alpine slibuje skvělou agilitu a jízdní dynamiku.
Verze GT nabídne maximální výkon 295 kW (400 k) a 650 Nm točivého momentu, výkonnější verze GTS pak 345 kW (470 k) a 808 Nm točivého momentu. Základní model tak slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, zatímco GTS stačí 3,9 sekundy. Maximální rychlost je 200 km/h, respektive 220 km/h.
Zajímavostí je ale funkce Overtake, aktivovaná na volantu pomocí červeného tlačítka, která řidiči poskytne na dobu 10 sekund plný výkon. Po aktivaci je však nutné čekat 30 sekund, než bude opět dostupná. Nechybí ani funkce Launch Control nebo volba ze dvou zvukových projevů.

Současnou nabídku značky Alpine tvoří crossover A390, hatchback A290 a klasické spalovací kupé A110.
Automobilka také slibuje několik úrovní nastavení rekuperace, od zcela plynulého brzdění až po ovládání vozu jedním pedálem. Vůz je přitom vybaven kotouči o průměru 365 mm a 6 pístkovými třmeny, což je u Alpine novinkou. Speciální pneumatiky pro Alpine A390 pak vyvinula společnost Michelin.
Oba modely jsou vybaveny baterií s využitelnou kapacitou 89 kWh a dojezd dle WLTP by se měl na základě předběžných očekávání pohybovat v rozmezí od 520 do 555 kilometrů. Pomalé nabíjení je obousměrné a standardně nabídne výkon 11 kW, volitelně až 22 kW. Rychlonabíjení je dostupné při výkonu až 190 kW.
Alpine začne přijímat objednávky na model A390 během posledního čtvrtletí tohoto roku, cenu ani termín zahájení dodávek však zatím neznáme. Otázkou pak bude i dříve plánovaná expanze značky s tímto modelem do zámoří, kterou nyní komplikují cla.