Článek
Francouzská značka Alpine se od svého založení v roce 1955 věnovala výrobě sportovních a soutěžních vozů, které si v následujících letech rychle vybudovaly skvělé renomé a respekt soupeřů. Nyní se znovuzrozená značka opět vrací ke svým rally kořenům s novým soutěžním speciálem A290 Rallye, určeným přímo pro závodění.
Základem soutěžního vozu je produkční elektrický hot hatch Alpine A290, tedy ostřejší verze elektrického Renaultu 5. Se silničním vozem sdílí nový speciál pohonné ústrojí, tedy elektromotor posílající na přední kola nejvyšší výkon 160 kW (220 k).
Novinkou je ovšem instalace mechanického samosvorného diferenciálu ZF nebo nových tlumičů ALP Racing. Nová jsou také 18“ kola Evo Corse, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport, za kterými jsou brzdové kotouče o průměru 350 mm. Technici z Alpine navíc upravili naladění systému ABS a přidali hydraulickou ruční brzdu.
Kabina je vybavena skořepinovými sedadly, svařovaným bezpečnostním rámem a dostala i další bezpečnostní prvky, díky kterým plní požadavky FIA (Mezinárodní automobilové federace). Zajímavostí je pak nový generátor externího zvuku, který by se měl měnit v závislosti na stlačení akcelerátoru.
Závodní speciál už má navíc i cenu, která startuje od 59 990 eur, což je v přepočtu asi 1,48 milionu korun. Vůz se ručně staví v továrně značky v Dieppe a automobilka pro jeho budoucí vlastníky plánuje na letošní rok i speciální jezdeckou soutěž ve Francii, pro kterou dodá technické zázemí včetně nabíjecí infrastruktury.