Hlavní obsah

Klienti Monety se nemohli 12 hodin připojit k bankovnictví. Kvůli aktualizaci

Aktualizováno

Ke svým bankovním účtům se od pondělního večera nemohli připojit někteří klienti Moneta Banky. Problémy byly způsobeny technickými problémy během aktualizace. Novinkám to v úterý potvrdila mluvčí Monety Lucie Leixnerová.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Pobočka Moneta Bank v Praze

Článek

„Vážení klienti, omlouváme se, ale v současné době evidujeme technickou chybu v internetové bance a Smart bance. Na odstranění chyby intenzivně pracujeme. Děkujeme za pochopení,“ hlásila ještě v pondělí ráno infolinka operátora.

Na nemožnost přihlášení do svého účtu si klienti přitom stěžovali již od pátečního večera. „Nefunguje ani web, ani appka,“ podělila se o svou zkušenost v úterý ráno Kristýna K.

„Výpadek systému už od pondělních 22:30 a ani v úterý žádná změna? Přecházím k jiné bance,“ neskrývala své rozhořčení nad nastalou situací Eva T.

Výpadek se dotkl jen některých zákazníků

Leixnerová na dotaz Novinek uvedla, že výpadek nebyl plošný a dotkl se pouze některých zákazníků. „Problémy byly způsobeny aktualizací síťové konfigurace, tato změna se ale bohužel korektně nepropsala k operátorům,“ vysvětlila mluvčí Monety.

Řešení nastalé situace si vyžádalo součinnost operátorů. „I když příčina výpadku internetového bankovnictví nebyla způsobena zásahem na naší straně, řešení si vyžádalo naši bezprostřední spolupráci, kterou jsme ochotně a plně zajistili,“ uvedla pro Novinky mluvčí O2 Veronika Zachariášová.

Právě nutnost spolupráce s operátory byl podle Leixnerové hlavní důvod, proč se někteří klienti mohli připojit a jiní ne. Ve špičce se nicméně výpadek podle ní dotkl zhruba 30 % uživatelů, což s ohledem na velikost banky odpovídá statisícům lidí.

„Aktuálně ale mohou mít problémy už jen jednotky lidí. Pokud se naši zákazníci stále nemohou přihlásit ke svým účtům, prosíme je, aby se obrátili na naši infolinku 224 443 636,“ doplnila mluvčí Monety.

Leixnerová upřesnila, že technici situaci vyřešili v úterý okolo 10:30. S ohledem na stížnosti prvních uživatelů tedy problémy trvaly zhruba 12 hodin.

Někteří zákazníci navíc upozornili, že problémy s přístupem ke svým účtům měli už v minulosti. „Výborné, už zase, minule mě to stálo 1000 Kč za zdražení letenek, teď pro změnu nemůžu koupit lístek na vlak,“ podotkl jeden z dalších zákazníků na Facebooku banky.

Výběr článků

Načítám