Hlavní obsah

Ježíšek je náš, říkají na jižní Moravě a podporují jeho roznášení dárků

„Náš“ Ježíšek a jeho dárky pod stromeček to v konkurenci výrobců dárkové předvánoční produkce z celého světa nemá vůbec jednoduché. Model podpory lokálního Ježíška se v minulých letech osvědčil. Proto ho Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava opakuje už potřetí. K tipům na místní výrobce z regionu se letos přidává vánoční soutěž.

Foto: Archiv CCR Jižní Morava, Novinky

Slaměné výrobky patří rovněž k originálním dárkům, které vznikly u tvůrců na jihu Moravy

Článek

„Navazujeme na skvělé ohlasy z loňského a předloňského roku a pokračujeme v podpoře místních řemeslníků, tvůrců a výrobců. Nápad na lokálního Ježíška vznikl s potřebou přiblížit veřejnosti kvalitní produkty z jižní Moravy a odhalit, co všechno v našem regionu vzniká a jak talentovaní lidé zde žijí a tvoří,“ vysvětlila Martina Grůzová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava.

Původně přehledový článek přinášející tipy na originální regionální produkty se v loňském roce rozšířil také na sociální sítě, konkrétně na profily s názvem @Southmoravia, kde denně vznikal malý adventní kalendář, v němž se postupně představily desítky lokálních tvůrců a jejich výrobků.

„Letos jsme v rámci lokálního Ježíška poprvé připravili také vánoční soutěž. V průběhu prosince budeme zveřejňovat fotky, kde bude ukrytý vybraný produkt z našeho ježíškovského seznamu. Kdo nám do zpráv pošle jeho popis, získá daný regionální výrobek od nás jako dárek,“ vysvětluje projektová manažerka Tereza Křížová.

Originalita darovaná od srdce

Lokální Ježíšek z jižní Moravy zahrnuje pestrou paletu dárků od řemeslných produktů přes gastronomické dobroty až po autorské šperky či vysoce kvalitní designové kousky. Všechny spojuje jedno - vznikají na jižní Moravě a nesou punc poctivé práce.

Rozsáhlou nabídku jihomoravských výrobců představují nejen místní vyhlášení vinaři, ale i cukráři, produkty z regionálních pražíren kávy, cukráren, výroben čokolády, ale i farmářů či pekařů a mnoha dalších, kteří vsadili na dávný fakt, že láska prochází žaludkem. Většina z nich v rámci „lokálního Ježíška“ nabízí na své pochutiny dárkové poukazy. Jejich produkty lze najít také v novém vydání bedekru Gourmet Jižní Morava. K jihomoravskému regionu patří také výrobci bylinek, mýdel, přírodních parfémů, bio čajů, koření či přísad do kuchyně.

K tradičním výrobcům originálních dárků však patří i výrobci oděvů, mezi kterými má jih Moravy unikát v podobě výroby tradičního modrotisku. Tato po staletí nezměněná technika z dílen ve Strážnici a Olešnici dostala až na seznam UNESCO. Naopak na moderní trendy v oblékání opět s originálními vzory vsadili mnozí další, většinou mladí, tvůrci nejen z Brna. Jihomoravský region je také domovem řady tvůrců různých drobností, které však mohou udělat velkou radost. Patří k nim například výrobci keramiky, hraček, šperků, skla, svíček či originální lidoví kumštýři, kteří své dárky zhotovují ze slámy nebo kukuřičného šustí.

Kompletní přehled tipů na letošního lokálního Ježíška najdou zájemci na webu či na Instagramu.

Foto: Miroslav Homola, Novinky

Prastarý postup výroby tradičního modrotisku v Olešnici a ve Strážnici se dostal až do seznamu dědictví UNESCO Na snímku je barvící káď.

Související témata:

Výběr článků

Načítám