Článek
Epicentrum potíží bylo podle jednoho ze železničářů ve stanici Brno-Židenice. Po problémech s přívodem proudu vypadlo napájení elektrického ohřevu výhybek, o zbytek se postarala hustě padající masa sněhu.
„Výpravčí tam běhal po nástupišti mezi jednotlivými vlaky. Připadalo mi to, že už neplatí jízdní řád, ale možnost přehození výhybek. Vlaky nejezdily, jak mají, ale jak a kde šlo zrovna uvolnit od sněhu a přestavit výhybku,“ řekl jeden z cestujících, který situaci sledoval z okna stojícího vlaku.
Poškozený vlak EuroCity dorazil do Prahy s minimálním zpožděním
Židenice nebyly jediným problémovým místem. Ve stanici Brno-Slatina zůstal stát téměř dvě hodiny například rychlík 836 z Přerova do Brna, do cílové stanice se jej podařilo dostat až po dvou hodinách. Důvodem byly podle zaměstnanců ČD zamrzlé výhybky na odbočce Táborská. Podobně i rychlík 682 sice z Brna odjel včas, Židenice ale opouštěl s bezmála dvouhodinovým zpožděním.
Komplikace ale nedělaly jen výhybky. Záblesk od sběrače proudu a následný pád sněhu z okolí drátů zaskočil večer v Břeclavi strojvedoucího vlaku EuroCity ve směru do Prahy. Po zastavení zjistil, že má s největší pravděpodobností poškozený zadní sběrač. Do Prahy proto pokračoval pouze s jediným předním sběračem, což si vyžádalo snížení maximální rychlosti lokomotivy. Přesto strojvedoucí dokázal přijet do cíle cesty s pouze dvanáctiminutovým zpožděním.