Tuto mimořádnou atrakci v rámci celé republiky si loni vyzkoušelo přes deset tisíc návštěvníků. Letos se vláčkem navíc mohou projet i handicapovaní lidé či cyklisté se svými koly.

„Pro letošní sezónu jsme připravili novinky v podobě nového vagónu pro cyklisty, nájezdní rampy i dvou míst ve vláčku pro vozíčkáře,“ sdělil Právu jeden z provozovatelů Slezských zemských drah Jaromír Foltýn s tím, že jsou rádi, že si jízdu parním vlakem mohou nyní užít i lidé s tělesným handicapem.

„K těmto novinkám nám pomohly evropské dotace, ale také podpora kraje. Získali jsme totiž peníze v rámci projektu Modernizace a rozvoj úzkorozchodné dráhy Třemešná ve Slezsku - Osoblaha. Na provoz a modernizaci parní lokomotivy nám přiklepli 4,5 miliónu korun,“ upřesnil Foltýn.

Také letos, tak jako v loňském roce, zde zahájili sezónu už počátkem června, aby si jízdu vláčkem mohly objednat školy v rámci školních výletů. Podle Foltýna mají školu o tento druh výletu čím dál větší zájem.

„Myslíme si, že se to každým rokem bude lepšit. Informace o naší atrakci se šíří stále dále a dále,“ usmál se provozovatel. „Například v prvním roce se parním vlakem projelo jen necelých pět stovek cestujících. Kdežto nyní je to ročně kolem deseti tisíc lidí. Větší kapacitu bohužel nemáme,“ vysvětlil Foltýn. Hlavní turistická sezóna však zde začala teprve koncem června, kdy se zde konal Den dráhy. Lidé si tak mimořádně mohli prohlédnout dvě parní lokomotivy v depu najednou. Akce se zúčastnilo více návštěvníků než vloni, přitom počasí až tak nepřálo.

V následujících týdnech na Osoblahu mohou vláčkem lidé vyrazit každý víkend až do neděle 28. srpna, kdy se provoz na jednokolejné trati opět na rok zastaví.

Podrobný jízdní řád mají lidé k dispozici na www.osoblazsko.com. Osoblažská unikátní trať o rozchodu sedm set šedesát milimetrů je jedinou na severní Moravě. Měří přes dvacet kilometrů a vede z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy a zpět. Poprvé zde parní lokomotiva vyjela 14. prosince 1898. Další úzkokolejka v Česku takovýmto způsobem funguje v Jindřichově Hradci.