Hlavní obsah

Největším městem světa sviští vlaky rychlostí 400 km/h

V čínské Šanghaji žije přes 24 milionů lidí, i s přilehlými oblastmi dokonce 34 milionů, stojí tam 632 metrů vysoký mrakodrap, přesto se ve městě najdou klidná místa, kde si lidé mohou sednout, vypít si v klidu kávu a relaxovat před návratem do víru velkoměsta.

Foto: bigstock.com

Takhle vypadá silueta centra největšího města světa.

Článek

Podle aktuálních údajů je Šanghaj vůbec nejlidnatějším městem světa. Kromě ní má přes dvacet milionů obyvatel ještě Peking a pákistánské Karáčí. Pokud vezmeme v úvahu i okolní aglomeraci, válčí Šanghaj o titul s japonským Tokiem na hranici 35 milionů lidí.

Rozvoji Šanghaje hodně pomáhá to, že jde o jedno z nejmodernějších měst celé Číny. Sídlí tu vyhlášená technická univerzita, a tak není divu, že tu stojí originální televizní věž s „perlou“ nebo druhá nejvyšší budova celého světa, 632 m vysoká Shanghai Tower.

Foto: ESO travel

Televizní věž, které se říká Perla Orientu – jde o jednu z největších dominant města.

Po celém městě také najdete několik technických muzeí, návštěvníci si hodně užívají hravé 3D magické zábavní centrum. Tady se ponoří do světa triků, kouzelnických efektů, světelných show nebo vzniku netradičních 3D obrazů. Cestou do třetího rozměru se tu děti zabaví a poučí a dospělí se na různých praktických atrakcích stávají dětmi. Velká zábava pro celou rodinu.

Kdo nemíří za zábavou, ale spíše za relaxací, krásně si odpočine ve francouzské čtvrti. Tady si turisté sednou ke stolečkům v kavárnách ve francouzském stylu se židlemi namířenými do ulice a sledují šum v uličkách plných krásných domů postavených v evropském stylu. Tady máte pocit, že ani nejste v Číně. V Šanghaji dokonce existuje místo, kam kdysi nesměli Číňané a psi. Jde o zpevněný břeh „Bund“ na levém břehu řeky Huangpu s nádhernými parky.

Foto: bigstock.com

V Šanghaji se staré mísí s novým. Krásné pagody a zahrady stojí ve stínu moderní Shanghai Tower.

Přes město 250 kilometrů v hodině bez pokuty

A už samotná cesta z letiště do centra města může být pořádný zážitek. Letiště s městem totiž spojují vlaky Maglev, které vzdálenost 30,5 kilometru překonají za sedm minut a dvacet vteřin. Člověk ani nestihne vstřebat fakt, že nad kolejemi občas sviští rychlostí přes 400 kilometrů v hodině (průměrně 250), a vlak už staví v cílové stanici. Mimochodem, v Japonsku už Maglevy překonaly hraniční rychlost 600 km/h.

Jde o jeden z nejdelších systémů metra na světě – v nejlidnatějším městě planety se tomu nemůžeme divit. Jde také vlastně o jedinou možnost, jak se dostat z jednoho břehu řeky na druhý. „Protože je Šanghaj významný přístav a řeku tu používají i větší lodě, mostů je tu naprosté minimum,“ dočtete se v průvodcích. Mimochodem – Šanghaj patří i mezi tři největší přístavy světa.

Přečtěte si o dalších nevšedních místech světa:

Foto: bigstock.com

Ačkoliv má Šanghaj na mnoha místech výrazně západní ráz, tradiční čínský drak tu nesmí chybět.

Nákupní horečka na ulici Nanjing

To, co sem láká milióny turistů z celého světa, jsou především moderní stavby a vůbec celá novější tvář města, reprezentovaná především ikonickou třídou známou jako Nanjing Road, jež sice vznikla už před polovinou 19. století, ale nákupní tepnou se stala až o více než století později.

Nanjing Road se oficiálně rozděluje na Východní a Západní část a je dobré vědět, že zejména ve Východní části člověk narazí na desítky a desítky ryze evropských bister, barů a restaurací. Však sem také ve velkém vyrážejí ti, kteří si typickou čínskou kuchyni příliš neoblíbili.

Foto: shanghai.gov.cn

První obchodní domy na Nanjing Road vyrostly už na začátku 20. století.

Samotná nákupní zóna je pak dlouhá přes šest kilometrů a dodnes na ní stojí obchodní domy, které vznikly už na začátku 20. století. Největší a nejstarší obchodní domy jsou pak opět ve východní části ulice Nanjing.

Celá třída navíc na přelomu tisíciletí prošla velkou rekonstrukcí, takže je výrazně přívětivější pro pěší turisty než dříve. Návštěvu si tato část Šanghaje určitě zaslouží.

Inzertní sdělení: Vydejte se na poznávací zájezd do Číny!

Udělejte si radost a vydejte se za poznáním historických památek Xi’anu a Pekingu, přírodních divů Kuej-linu, moderní tváře Šanghaje a Hongkongu. Užijte si maximum Číny za pouhé dva týdny. S českým průvodcem.

Poznejte jinou Čínu. Navštívíte osady horských kmenů, pagody, největší tibetský klášter, kamenný les a objevíte tajemství čaje Pu’er. Jižní Čínu a její poetiku stojí za to poznat. vydejte se do ní s námi!

Čtěte dále:

Přečtěte si článek o pěti ostrovech, z nichž se vám zatočí hlava, spatřete šokující pestrost Ekvádoru a zjistěte, jak vypadá Brána do pekla a jiné poklady Střední Asie. Přehled všech článků najdete na hlavní stránce rubriky.

Autor: Lucie Štěrbová & Tomáš Cikán

Anketa

Poznávací zájezd do Číny je pořádně exotický. Láká vás?
Ano, Čína je zajímavá destinace.
73 %
Ne, do Číny bych nechtěl(a)
13,1 %
Ano, už jsem tam dokonce byl.
13,9 %
Celkem hlasovalo 1719 čtenářů.

Další zajímavá fakta o Šanghaji

• název Šanghaj dost možná odkazuje na polohu města u Východočínského moře – znamená to „Nad mořem“

• název Šanghaj dost možná odkazuje na polohu města u Východočínského moře – znamená to „Nad mořem“ • ideálním časem pro návštěvu je období od podzimu do jara. V jiné části roku je totiž v Šanghaji veliká vlhkost, v kombinaci s letními až pětatřicetistupňovými horky jde o vražednou kombinaci.

• název Šanghaj dost možná odkazuje na polohu města u Východočínského moře – znamená to „Nad mořem“ • ideálním časem pro návštěvu je období od podzimu do jara. V jiné části roku je totiž v Šanghaji veliká vlhkost, v kombinaci s letními až pětatřicetistupňovými horky jde o vražednou kombinaci. • první přístav tu vznikl už před více než tisíci lety

• název Šanghaj dost možná odkazuje na polohu města u Východočínského moře – znamená to „Nad mořem“ • ideálním časem pro návštěvu je období od podzimu do jara. V jiné části roku je totiž v Šanghaji veliká vlhkost, v kombinaci s letními až pětatřicetistupňovými horky jde o vražednou kombinaci. • první přístav tu vznikl už před více než tisíci lety • metro v Šanghaji vzniklo až v roce 1993, dnes jde ale o jeden z největších systému na světě

• do roku 2020 by měl počet linek metra narůst ze stávajících 12 na 22

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám