Hlavní obsah

Cestující si v letadle objednal bezmasý pokrm. Dostal jen nakrájenou zeleninu

Novinky, Martin Vlk

Jídla v letadle bývají málokdy považována za labužnické pochoutky. Jednomu cestujícímu řecké společnosti Aegean se ovšem stala skutečně bizarní příhoda. Předem si totiž objednal vegetariánské orientální jídlo. Když mu ovšem personál pokrm přinesl, dostal pouze pár plátků syrové zeleniny a příbor.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Pasažér zveřejnil fotografii na sociální síti Reddit. „Zarezervoval jsem si svůj let online a vybral vegetariánské orientální jídlo. Tohle jsem dostal,“ okomentoval uživatel Musterknabe příspěvek. Ten poté zahltily stovky komentářů šokovaných uživatelů. Musterknabe prozradil, že se jednalo o řeckou leteckou společnost Aegean a že pokrm se skládal převážně z plátků kořenové zeleniny.

„Nejsem vegetarián, pouze preferuji dobré jídlo. A vždy musím vědět, odkud pochází maso, jak se se zvířaty zacházelo a čím byla krmena. To je vše. Když to nevím, objednávám si vegetariánské jídlo,“ vysvětlil.

Došlo k omylu

Aerolinie Aegean se omluvily a situaci okomentovaly slovy, že pasažér zřejmě namísto vegetariánské orientální verze dostal vegetariánskou „raw” verzi, tedy syrovou. „Je nám vážně líto, že musíme číst takový komentář na náš palubní servis,” sdělil mluvčí společnosti Independentu.

„Naši zákazníci si mohou vybrat ze široké škály jídel a vypadá to, že tento konkrétní pasažér dostal špatnou verzi svého jídla. Způsob, kterým bylo navíc zabaleno nás vede k domněnce, že se navíc jednalo o krátký let,” dodal mluvčí s tím, že každý cestující má nárok si 24 hodin před odletem objednat specialitu, ale musí vyčkat na potvrzení od rezervačního systému.

K podobnému případu došlo začátkem května, kdy si jeden z pasažéru japonských aerolinií ANA objednal na dálkovém letu bezlepkové jídlo. Dostalo se mu obdobného překvapení, když od palubního personálu dostal pouhý banán s příborem. [celá zpráva]

Spolupráce se šéfkuchařem

Portál MailOnline v reakci napsal, že některé aerolinky občerstvení pro cestující výrazně zlepšují. Svoje jídelní lístky přehodnotily například společnosti Eva Air, Delta, Swiss, Singapore či Turkish Airlines. Jak tvrdí server New York Times, éra jídel, která se jen stěží dají pozřít, by mohla být pomalu zažehnána. Například Turkish Airlines nabízejí svým pasažérům nejrůznější turecké speciality.

Ve Francii to dotáhli ještě o něco dál. Třeba se společností Air France spolupracuje známý pařížský šéfkuchař Jean Imbert. Ten je jedním z nejoblíbenějších v zemi, jelikož v roce 2012 zvítězil v televizní soutěži Top Chef.

Reklama

Výběr článků

Načítám