Hlavní obsah

Muž si v letadle objednal bezlepkovou snídani, dostal banán s příborem

Novinky, Barbora Sirová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Snídani neobsahující gluteny, respektive lepek, si objednal jeden z pasažérů letadla japonské společnosti All Nippon Airways (ANA). Od letušky dostal jediný banán a k němu příbor se solí, který ho měl zasytit během dálkového letu z japonského Tokia do australského Sydney. Ostatní cestující se mezitím ládovali vejci a párky.

Foto: Profimedia.cz

Letadlo společnosti All Nippon Airways

Článek

Londýňan Martin Pavelka je celiak, nesmí tedy jíst potraviny obsahující lepek. Ten je obsažen především v obilovinách, ale stopově i v mnohých dalších potravinách. Proto si Pavelka na palubu objednal snídani bez těchto látek, na které je alergický.

Zatímco všichni ostatní pasažéři dostali ke snídani vejce s párky, Pavelku měl během několikahodinového letu zasytit jediný banán. Kus ovoce, který dostal, byl označen cedulkou s označením „GF“ (tj. glutenfree, bez glutenu). K banánu dostal i příbor a sůl, jako by se jednalo o plnohodnotné snídaňové menu, kterého si užívali ostatní cestující.

Letušce to divné nepřišlo

Po zkušenosti s nedostatečnou snídaní na palubě podal Pavelka na aerolinky ANA stížnost. Let z Tokia do Sydney byl v pořadím druhý, který na cestě z Londýna do australské metropole absolvoval. Letenky ho stály v přepočtu téměř 40 tisíc korun. „Myslím, že si letuška vůbec neuvědomovala, že je něco špatně,“ uvedl Pavelka na adresu stevardky, která mu banán přinesla a dodává, že byl ostatním cestujícím pro smích.

„Nesplnili jsme očekávání tohoto cestujícího a osobně jsme se mu omluvili. V důsledku jeho zkušenosti přezkoumáváme naši politiku ohledně možností nabízených bezlepkových jídel a způsobu jejich servírování,“ řekl mluvčí aerolinek ANA pro britský zpravodajský server The Telegraph.

Reklama

Výběr článků

Načítám