Hlavní obsah

Aerolinky Lufthansa žalují pasažéra za to, že vynechal let, aby ušetřil

Novinky, vps

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje pasažéra, který v rámci letu ze Seattlu do Osla vystoupil během mezipřistání v německém Frankfurtu a místo letu do norského hlavního města pokračoval s novou letenkou do Berlína. Udělal to, aby ušetřil peníze, jenže podle aerolinek si počínal neoprávněně. O případu informovaly britské servery Daily Telegraph a Daily Mail.

Foto: Profimedia.cz

Letadlo Lufthansy

Článek

Cestující, jehož jméno nebylo zveřejněno, využil poměrně běžné praxe, která se v angličtině nazývá skiplagging. Vychází z toho, že u aerolinek často přímé lety stojí víc než delší lety s přestupem.

I pro tohoto pasažéra bylo levnější zakoupit si letenku až do Osla, ačkoliv potřeboval do Berlína, uvedl The Daily Telegraph. I po nákupu nové letenky z Frankfurtu ho cesta vyšla na 657 eur (zhruba 17 tisíc korun), o poznání levněji než „řádný” let s Lufthansou.

Podle Lufthansy měl pasažér správně zaplatit 2769 eur (71,5 tisíce korun). Společnost po něm chce uhradit rozdíl plus úroky.

Zmíněný let proběhl už v dubnu roku 2016 a v prosinci téhož roku berlínský soud žalobu aerolinek zamítl, protože společnost nevysvětlila, jak došla k výši požadované kompenzace. Lufthansa se ale proti verdiktu odvolala a případ, který se může stát precedentem, se tak bude řešit i nadále.

Právník pasažéra si věří

Není obvyklé, aby aerolinky v těchto případech žalovaly cestující, web deníku Daily Mail ale připomíná, že Lufthansa může být praktikou skiplaggingu zasažena výrazněji, protože mnoho jejích letů vede přes Frankfurt a Mnichov, což jsou velké přestupní body.

Pasažérův právník Matthias Böse ale právě pro Daily Mail uvedl, že si je jistý, že aerolinky spor prohrají. Smluvní podmínky, na které se Lufthansa v žalobě odkazuje, prý neměly oporu v německém právu a navíc byly protichůdné. Běžný pasažér podle Böseho navíc nepředpokládá, že když poletí kratší vzdálenost, tak bude platit více.

Popularitu skiplaggingu dokazuje například americká společnost Skiplagged, která se specializuje na vyhledávání letů s přestupem, které cestující vyjdou levněji než přímý let. Firmu v roce 2015 žalovaly aerolinky United Airlines, ale neuspěly.

Reklama

Výběr článků

Načítám