Jedenáctá sezóna letos potrvá celkem 111 dnů. Odstartuje 3. června, její konec je naplánován na 29. října. Prvních a posledních čtrnáct dnů ale bude lanovka v provozu jen o víkendech. Důvodem je dohoda s Chráněnou krajinnou oblastí (CHKO) kvůli ochraně ptactva.

Investice do letošního léta převyšují 2,5 miliónu korun. Úplnou přestavbou prošla nejobtížnější trať v místním bikeparku nazvaná Struggle, na které se pravidelně závodí. „Hráli jsme si s ní celý měsíc. Kompletní údržbu včetně výměny kabelů má za sebou sedačková lanovka. Nakoupili jsme do půjčovny nová kola pro downhill i běžné svezení,“ řekl Právu provozní ředitel střediska Ski & Bike Špičák Vladimír Kasík.

Premiérovou údržbou před zimou procházejí také sjezdovky. Novinka je součástí environmentálního rozvoje střediska, kterému se Špičák věnuje od loňska. „V týdnu jsme začali upravovat povrch sjezdovek navážením speciálního kompostu z nedalekých šumavských luk. Jeho složení jsme konzultovali se správou CHKO. Například musíme dávat pozor, aby neobsahoval zárodky rostlin, které do naší oblasti nepatří,“ uvedl Kasík.

Úpravy probíhají také na vlecích a lanovce. Bikeři pak ocení společnou jízdenku pro Špičák a nedaleký bavorský bikepark Geisskopf. Jezdci na kolech a turisté tvoří zhruba třetinu návštěvnosti z celého roku – loni jich bylo 40 tisíc. „V zimní sezóně 2016 až 2017 jsme přivítali sto tisíc lyžařů,“ dodal mediální zástupce areálu Karel Samec.

Restaurace za 50 miliónů

Středisko zároveň usilovně pracuje na projektu horské samoobslužné restaurace s apartmány. Objekt by měl zahrnout 17 apartmánů, restaurace až 250 lidí. „Právě dochází ke změně regulačního plánu. S CHKO jsme domluveni, že podoba objektu, který navrhujeme, tedy čtyři patra a sedlová střecha, je schůdná,“ uvedl Kasík. Ten věří, že přes zimu se středisku podaří získat stavební povolení. Práce by mohly začít na jaře 2018.

Dnes se v areálu vaří v chatách Hanička a Blaženka, které později projdou rekonstrukcí. „Cítíme, že kvalita ve stravování není taková. Pro někoho to může být klidně rozhodující a místo na Špičák pojede na Javor nebo do Krušných Hor,“ dodal Kasík. Středisko na projekt nečerpá žádnou dotaci. Na stavbu částečně využije bankovní úvěr.

Když na výlet, tak s turistickou navigací Mapy.cz. Aplikace je zdarma a funguje i bez signálu.