Slavnostní zahájení sezóny se uskutečnilo na nádraží v Třemešné dopoledne. Po nezbytném ceremoniálu vyrazily dvě parní lokomotivy směr Osoblaha. „Parní turistický provoz provozuje obecně prospěšná společnost Slezské zemské dráhy, jejich parní vlak bude jezdit celé léto,“ uvedl David Chovančík, předseda Klubu přátel osoblažské úzkokolejky.

V červnu bude úzkokolejka jezdit jen o sobotách, v červenci a srpnu také o nedělích a svátcích, a pak se budou moci lidé vláčkem svézt ještě první tři soboty v září. „Pořádáme také tematické vlaky, jako pohádkový, strašidelný gastrovlak nebo svatomartinský vlak, takže každý si najde svoje,“ věří.

Úzkokolejka na Osoblažsku začala sezónu

Úzkokolejka na Osoblažsku začala sezónu

FOTO: Pavel Karban, Právo

V běžném provozu uveze vláček zhruba 150 cestujících, dnes byla jeho kapacita navýšena až na 200 lidí. Vagonky tahají dvě parní lokomotivy, černá se jmenuje Rešica a druhá, modrá, Malý štokr.

„Menší Rešica byla dovezena před lety z Rumunska, byl to totální šrot, ale podařilo se ji zachránit. Malý štokr byl vyroben v Československu, jezdil v bývalé Jugoslávii na území dnešní Bosny a Hercegoviny,“ prozradil Chovančík s tím, že lokomotivu zachránili nadšenci z Rakouska, kteří ji Slezským zemským drahám propůjčili.

Úzkokolejka na Osoblažsku začala sezónu

Úzkokolejka na Osoblažsku začala sezónu

FOTO: Pavel Karban, Právo

„Je to největší úzkorozchodná lokomotiva na rozchod 760 milimetrů v zemích Visegrádské čtyřky,“ upozornil předseda Klubu přátel osoblažské úzkokolejky.

Cestující mohou projíždět krajinou nejen v otevřených a zavřených vozech, ale k dispozici je také pivní vagón nebo cyklovůz na kola a kočárky. A vlak má i plošinu pro imobilní cestující.