Od začátku stavby totiž vlaky musejí v přeshraničním úseku zpomalit kvůli jízdě přes výhybku do dočasné odbočky Pohansko. Tu železničáři postavili před výměnou mostů kvůli zkrácení devítikilometrového jednokolejného úseku. „Staré mosty sice byly zkolaudované pro 160 kilometrů za hodinu, ale vzhledem k havarijnímu stavu se jezdilo stovkou a uvažovalo se o dalším snížení,” poznamenala Šubová.

Vysvětlila také, v čem je nový most v Česku unikátní. „Typ nosné konstrukce se v Česku dosud nepoužil. Zvolená byla ocelová konstrukce s mostovkou tvořenou žlabem pro kolejové lože, které je na mostním objektu navařené,” popsala Šubová.

Dosavadní most měl tři po sobě jdoucí konstrukce, nový most se skládá z jediného pole téměř stometrového rozpětí bez jediného pilíře v korytě řeky. Stavba prvního mostu začala už na sklonku roku 2014, hotovo bude tedy po téměř dvou letech.

Na jízdní doby nové mosty vliv mít nebudou. Cestu do Vídně by mohli významně zkrátit Rakušané, kteří loni podepsali memorandum, v němž se zavázali trať od hranic do hlavního města modernizovat. Dnes zde vlaky jezdí rychlostí 140 kilometrů za hodinu.