Lanovka prochází revizí dvakrát do roka, na jaře a na podzim. Jarní odstávka obvykle trvá týden, letos bude delší kvůli výměně lana. „V prvním týdnu budeme vyměňovat lano, ve druhém pak proběhne klasická jarní revize," řekl přednosta lanové dráhy Vladimír Štěpán.

Součástí odstávky bude tradičně nácvik evakuace z kabiny uvízlé na trati. V nejvyšším bodě se lanovka dostává 30 metrů nad zem. Do cvičení se v pátek 15. dubna zapojí i drážní hasiči. Od modernizace lanovky v 70. letech minulého století zatím nebylo nutné pasažéry z kabiny evakuovat. Pokud by se tak stalo, ve většině případů by si byl schopen poradit sám průvodčí lanovky. Cestující by postupně spouštěl po laně na zem.

Dvoukabinová lanovka jezdí na vrchol 1012 metrů vysoké hory od roku 1933, provozují ji České dráhy. V letech 1971 až 1975 byla lanovka modernizována. Když se po čtyřleté rekonstrukci znovu rozjela, přepravila za jediný rok rekordní počet 600 000 turistů. Loni se jí svezlo 291 070 lidí, což bylo nejvíc za posledních osm let.

Lanovka je dlouhá 1188 metrů, dolní stanice stojí v nadmořské výšce 600 metrů, vrchní o 400 metrů výš. Kabiny dosahují rychlosti 10 metrů za sekundu (36 kilometrů za hodinu), lanovka tak patří k nejrychlejším v Česku.