Propad poptávky činí v Rusku vlivem problémů s kurzem rublu a dalších faktorů meziročně 20 procent. Došlo tak k redukci kapacity a frekvence linek, a také k odložení obnovení provozu do Ufy a Permu.

Nové příležitosti k využití stávající kapacity našly aerolinky v Evropě, kde jsou hlavním cílem destinace s nízkou či žádnou konkurencí. Airbusem A319 bude společnost operovat linky z Prahy do Atén, Bilbaa, Bordeaux, Corku, Liverpoolu, Osla, Porta a Stavangeru.

„Za tři dny od spuštění prodeje máme zabookovaných 450 míst na letu do Stavangeru,“ řekl na úterní tiskové konferenci ředitel ČSA pro obchod a marketing Ján Tóth.

Více skákavých linek

Potvrzuje se tím úspěšnost strategie, kdy se v ČSA zaměřují na tzv. incomingové zákazníky, tedy ty, kteří létají do Prahy. Stejný přístup se uplatnil už u loni spuštěné linky do švédského Göteborgu, která staví v Hamburku.

„Skákavou“ linku letos ČSA plánují spustit i do Polska, kde bude let do Poznaně pokračovat ještě do Gdaňsku. V letní sezóně budou takto létat i do švédského Växjö a z něho do Linköpingu. V létě spustí ještě sezónní spoje do Benátek a Kristiansandu, vše bude operováno turbovrtulovými letouny ATR.

Letouny ATR se bude létat ještě do Stuttgartu, ze kterého si ČSA udělá menší základnu. Dále z něj totiž poletí do Ženevy a z ní do Marseille a zpět, přičemž třikrát týdně ještě ze Stuttgartu poletí do italské Boloni.

Změny ve hmotnosti zavazadel

Nově si mohou nečlenové věrnostního programu OK Plus v nejnižší tarifní třídě Standard odbavit do většiny destinací pouze zavazadlo o hmotnosti do 15 kilogramů, což je méně než dříve. Je zde patrná snaha motivovat zákazníky k registraci. Členové programu totiž mají bez ohledu na nalétané míle automaticky odbavené zavazadlo o hmotnosti 23 kilogramů.