Hlavní obsah

CzechTourism přestal v kampaních používat logo, za které zaplatil milióny

Praha

Tuzemská centrála cestovního ruchu CzechTourism přestala používat v zahraničních kampaních destinační logo Czech Republike, které si za 2,5 miliónu korun nechala vypracovat od grafického studia Marvil. Agentura logo, které mělo do Česka přitáhnout více turistů, používala přibližně půl roku do letošního července. Na tiskové konferenci to řekl Martin Mráz z české turistické centrály.

Foto: Archiv CzechTourism

Logo, které mělo zaujmout především mladé, se neuchytilo.

Článek

"To Czech Republike jsme eliminovali, vzhledem k tomu, že testování této kampaně nám nevyšlo příliš dobře," připustil Mráz. Nové logo prý nebylo tak úspěšné, jak si centrála původně myslela.

Slovní hříčku, která cílí především na mladé lidi a odkazuje k prostředí sociálních sítí, kde se slůvko like používá jako pozitivní hodnocení jednotlivých příspěvků, může CzechTourism v budoucnu využít v dalších kampaních, které budou zaměřené především na mladé lidi.

Foto: Archiv CzechTourism

Jazykové mutace loga

Výzkum se podle Mráze skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. Širší výzkum mezi uživateli ale agentura neprovedla. Do druhé poloviny roku už agentura vstoupila s obměněným logem, ve kterém je koncovka like zaměněná za klasické Republic a doplněná textem z navazující kampaně "země příběhů". Ta je zaměřena primárně na starší cílovou skupinu mezi 30 a 45 roky.

Jenže právě dlouhý text u bývalého destinačního loga, který CzechTourism používal 11 let, měl být podle ředitele Rostislava Vondrušky důvodem, proč centrála v roce 2011 vypsala soutěž na nové logo a preferovala nejlépe jednoslovné označení, například Česko. Nynější logo má ale v názvu opět slovní spojení Czech Republic, proti původnímu označení ubyla jen původní česká vlaječka.

Reklama

Výběr článků

Načítám