Kromě letištních přepážek, samoobslužných odbavovacích kiosků a internetu je mobilní check-in již čtvrtým způsobem odbavení na lety ČSA. „Přes chytrý mobil se lze odbavit nejdříve třicet hodin před odletem a nejpozději hodinu před startem letadla,“ řekl Právu mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Klienti si mohou vybrat z několika možností doručení palubní vstupenky, a to v závislosti na typu mobilního telefonu a verzi operačního systému. Konkrétně se již cestující ČSA mohou mobilním telefonem odbavovat na pravidelné linky z Prahy, Abú Dhabí, Berlína, Bruselu, Budapešti, Düsseldorfu, Frankfurtu, Hamburku, Košic, Mnichova, Nice, Oděsy, Paříže, Říma, Soulu, Stockholmu a Štrasburku.

„Do konce tohoto týdne se to ještě rozšíří o Amsterodam, Bukurešť, Curych, Kodaň, Tel Aviv a Varšavu,“ informoval viceprezident ČSA pro obchod a marketing Jiří Marek. ČSA také v minulých dnech spustily na svém webu novou on-line službu rezervování ubytování. Přes internet si tak lidé mohou zakoupit letenku, vypůjčit auto a rezervovat pobyt ve více než 307 000 ubytovacích zařízeních.

České aerolinie jsou součástí Českého aeroholdingu, 44 procent akcií v nich vlastní jihokorejská letecká společnost Korean Air. Loni přepravily ČSA celkem 3,8 miliónu lidí.