Ačkoli ve světě se některé cestovní kanceláře specializují na homosexuální klientelu již od 80. let, v Praze nastal rozvoj tohoto druhu turistiky až v 90. letech. Mezi homosexuály celého světa si Praha získala rychle pověst přátelského města. "Česká společnost je tradičně ve srovnání s okolními zeměmi k otázkám spojených se sexem a sexualitou poměrně tolerantní," odůvodnil to Beránek.

Pouze s památkami by však Praha u této specifické skupiny cestovatelů nepochodila. Pražští podnikatelé se rychle přizpůsobili poptávce, takže hlavní město nyní nabízí celou škálu služeb souvisejících s homosexuálním zaměřením a nočním životem. Patří sem například gay kluby, bary, hotely, sauny nebo gay výlety a prohlídky. Velká část zájezdů pro homosexuály je prezentována jako seznamovací.

Homosexuální líbánky

Knižní "Gay turistický průvodce Prahou" hodnotí českou metropoli jako evropské centrum s variabilní nabídkou homosexuálních turistických služeb pro všechny druhy návštěvníků. Praha se také stala první destinací na světě, která prostřednictvím firmy Gay Travel and Accomodation Company láká zahraniční klienty na homosexuální líbánky.

Homosexuální turistika má podle Beránka velký finanční potenciál. Páry stejného pohlaví totiž nemají ve většině případů děti, což jim dovoluje utrácet za cestování nemalé peníze. Tyto prostředky, které se v businessu se službami pro homosexuály točí, se nazývají obvykle "růžové peníze" a jejich objem každoročně celosvětově roste.

Podle odhadů činí světové příjmy z homosexuální turistiky více než 95 miliard dolarů za rok. Jak uvádí mezinárodní agentura Tourism Intelligence International, představují homosexuální turisté téměř 10 procent všech mezinárodních turistů. V absolutním vyjádření činí celosvětově jejich počet přibližně 80 miliónů.