Hlavní obsah

Češi stále častěji nakupují zájezdy přes internet

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ČESKÁ REPUBLIKA

Zájezdů zakopupených přes internet rok od roku přibývá. Loni se jich tak prodalo již 15 procent z celkového počtu 1,8 miliónů zájezdů. Tržby za internetové prodeje se vyšplhaly na zhruba dvě miliardy korun. Letos se očekává další nárůst prodeje ve virtuálním světě.

Článek

Největší díl tržeb si ukrojily internetové cestovní agentury, které nabízejí služby až několika stovek cestovních kanceláří na jednom místě. Ve virtuálních agenturách lidé loni utratili asi 1,7 miliardy korun, z toho přes 82 procent připadá na tři největší hráče na trhu, firmy Invia.cz, Zájezdy.cz a NetTravel.cz.

Přes každoroční nárůst internetových prodejů celé odvětví již zdaleka neprochází tak bouřlivým vývojem jako počátkem století. "Dynamika růstu se výrazně zpomalila už minulý rok, dříve jsme rostli v řádech sta procent, teď rosteme asi tak o 50 procent," uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel největšího internetového prodejce zájezdů Invia.cz.

V nákupu zájezdů přes síť Češi s 15 procenty stále zhruba o polovinu zaostávají za západoevropskými cestovateli. Nejprogresivnější jsou však občané Spojených států, kde se na internetu prodá 40 procent všech zájezdů.

Výhodou je možnost srovnání

Hlavní výhodou objednávky po internetu je možnost srovnání více nabídek na jednom místě a úspora času. "Přes internet nakupují především lidé se středním a vyšším vzděláním, kteří těm technologiím důvěřují," myslí si Zíma. Přednost osobnímu kontaktu v kamenných pobočkách cestovních kanceláří naopak dávají především starší lidé.

"Také v případě drahých zájezdů čeští občané stále preferují spíše přímou návštěvu cestovní kanceláře," řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Důvodem je přetrvávající nedůvěra k virtuálním platbám.

Internetový prodej zájezdů má v České republice osmiletou tradici. První internetová agentura, která dodnes působí pod názvem Last.cz, vznikla v roce 1999 a za ní rychle následovaly další. Se zpožděním se poté přidaly i samotné cestovní kanceláře, které dlouho vnímaly své webové stránky jako pouhou reklamní nástěnku.

Kromě organizovaných zájezdů se dnes již běžně na internetu prodávají letenky, ubytování nebo vstupenky na kulturní akce.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám