Hlavní obsah

Je stále oblíbeným suvenýrem pro zahraniční turisty a také zdobí mnoho českých domácností. Má své obdivovatele a také odpůrce. České broušené sklo je pořád křehkou legendou.

Český křišťál má stále zvuk

Křehké skleněné výrobky ještě před svým vznikem procházejí coby roztavený žhavý olovnatý křišťál foukacími píšťalami sklářů.  

Výroba křišťálu vyžaduje disciplínu a zkušenost, pouze tak sklář dosahuje svého mistrovství, které je předáváno z generace na generaci. Pravý olovnatý křišťál své obdivovatele dostává nejen tím, že se jedná o jeden z nejušlechtilejších druhů skla, ale i laika okouzlí a zaujme nepřehlédnutelným třpytem.

Zájem o sklo stále je. "Češi a cizinci jsou v nakupování nastejno. Momentálně malinko více nakupují čeští zákazníci, to bude, že projíždí přes rakouské hranice na dovolené," řekl Novinkám Miroslav Kuča, vedoucí prodejny Bohemia Crystal z outletového centra Freeport Hatě.

Český křišťál je stále žádaný. Foto Bohemi Crystal/Freeport

Aby vznikly zajímavé křišťálové výrobky musí spolupracovat umělec-designér a zkušení skláři. Technický pokrok se nezastavil ani u tak tradičních výrob, jako je produkce křišťálu -  původně tradiční ruční výroba je dnes doplňována moderními výrobními postupy.

Umělecká invence, design a schopnost reagovat na módní trendy hrají velmi důležitou úlohu v přípravě novinek.

"Zájem o konkrétní produkty záleží na věkové skupině. Mladí lidé většinou nakupují  skleničky na víno, popřípadě jiné sklo, starší lidé v naší prodejně upřednostňují spíše cibulový porcelán," dodal Miroslav Kuča.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků