Stavba zohledňuje požadavek majitelů na intimitu bydlení. Uliční průčelí, orientované k východu, je proříznuto štěrbinami průběžných oken, za kterými jsou v přízemí umístěny garáž, hala, technické zázemí a WC, v patře pak hostinský pokoj, hala, koupelna a další toaleta.

Zatímco hlavní i obě boční strany jsou vůči okolí téměř uzavřeny, celá západní zahradní fasáda je prosklena. Z hlavní obytné místnosti a kuchyně v přízemí se vychází do atria, vymezeného dvěma paralelními ocelovými stěnami s dřevěnou výplní, které jej izolují od sousedních domů.

Terasa je chráněna před pohledy z okolí.

Terasa je chráněna před pohledy z okolí.

FOTO: Slavné brněnské vily

Z ložnice a dětského pokoje v patře je přístupný balkón a terasa nad zahradním sálem. Bílou a šedou barvu omítek a nátěrů doplňuje dýhování z americké třešně u dveří a obkladů a kontrastní červená posuvná stěna s okénkem mezi hlavním pokojem a obytnou kuchyní.

Interiér je zařízen ve střídmém duchu. Nechybí ale výrazné barevné akcenty.

Interiér je zařízen ve střídmém duchu. Nechybí ale výrazné barevné akcenty.

FOTO: Slavné brněnské vily

Minimalistickým řešením stavba stylově navazuje na meziválečný racionalismus.

V jednom z komentářů k domu na Mokré Hoře charakterizoval architekt Tomáš Rusín současnou výstavbu rodinných domů jako „pseudoromantickou touhu po přenesení amerického předměstského snu do reality postbolševických zahrádkářských kolonií“, takže skutečně moderní stavby představují jen „solitéry zoufale se zmítající v protiproudu masové popkultury“.

Stavba působí jednotným dojmem i díky prvkům, které se opakují v přízemí i v patře.

Stavba působí jednotným dojmem i díky prvkům, které se opakují v přízemí i v patře.

FOTO: Slavné brněnské vily

Za stavbou stojí i moderně myslící investor, který měl podobné představy o podobě domu jako architekti. Výsledkem je tak uměřeně řešený i rozumně velký prostor.

V přízemí se nachází společenské prostory i garáž. Horní patro je naopak vyčleněno pro klidnější zónu.

V přízemí se nachází společenské prostory i garáž. Horní patro je naopak vyčleněno pro klidnější zónu.

FOTO: Slavné brněnské vily

Architekti Rusín a Wahla, členové Obecního domu Brno, založili v roce 1991 Ateliér RAW, který patří k předním brněnským architektonickým kancelářím a jehož práce byly několikrát oceněny v architektonických soutěžích.

Kromě větších veřejných staveb se autorská dvojice prosadila elegantními prostory exkluzivních kaváren, cestovních kanceláří a obchodů.