S nevšedním návrhem přišli designéři ze studia Vitamin living, které se specializuje na inovativní návrhy. Jejich nápad spojit vysavač a lampu v jeden elegantní objekt se rozhodně povedl.

Nástavec na psí srst usnadní údržbu domácnosti

Nejzajímavější novinkou roku je ovšem britský vysavač na domácí zvířata, která línají. Nástavec je navržen tak, aby s ním bylo možné zvířata lehce učesat a zbavit je tak línající srsti.

Novinou jsou vysavače na psí srst.

Novinkou jsou vysavače na psí srst.

FOTO: fotobanka Profimedia

V kurzu jsou totiž multifunkční zařízení všeho druhu. Speciální vyčesávací nástavec pro majitele domácích mazlíčků je univerzální, nasadí se na standardní vysavač. Výhodou tak je, že chlupy nemusíte pracně dostávat z koberce.

Vysavač je ke zvířeti šetrný. Základem je co nejnižší hlučnost spotřebiče.

Vysavač je ke zvířeti šetrný. Základem je co nejnižší hlučnost spotřebiče.

FOTO: fotobanka Profimedia

Trendy se každý rok mění, a zatímco loni to vypadalo, že se hitem stanou bezsáčkové vysavače, letos je jasné, že si příliš příznivců nezískaly. Důvodem je kontakt s nečistotami, který řadu lidí od koupi bezsáčkového vysavače odrazuje. Řada výrobců tak nabízí dvě varianty stejného typu.

Jasným trendem je víceúčelovost vysavačů. Oceňována je možnost hloubkového čištění koberců s propíráním, šamponováním a tepováním, která dokonale oživí barvu koberců, potahů, předložek a čalounění.

Takový vysavač musí mít vysoký sací výkon. Koberce si tak udrží dobrý vzhled po dlouhá léta.

Spotřebitelé ocení i prodloužený pracovní dosah před 10 metrů od zásuvky. Komfort vysávání je tak díky novodobým spotřebičům mnohem větší.

Barevné variace spotřebičů uživatelé oceňují

Letos jsou mnohem více v kurzu pestré barvy než kdy předtím. Trendy jsou spotřebiče veselých barev, jako je červená, azurově modrá nebo žlutá.

"U vestavných spotřebičů převládá stále černá a bílá, a tak si většina zákazníků kupuje malé domácí spotřebiče jako barevné doplňky. Za posledních pár let je vidět, že i český spotřebitel dokáže být hravý a má odvahu experimentovat, což je moc dobře,“ tvrdí Ondřej Macek, obchodní ředitel firmy, která se věnuje mimo jiné i vysavačům.

Uživatelé dnes hledí i na ekologičnost výrobku. Některé vysavače se tak vyrábějí z cca 60-ti procent z recyklovaných plastů. V kurzu je i co nejtišší zvuk vysavače. Hlučnost nejtiššího vysavače dnes odpovídá pouze 68 decibelům.

Řada designových vychytávek a víceúčelovost vysavačů je inspirací hlavně pro designéry, aby brali ohledy na potřeby uživatelů. Ti preferují spojování několika funkcí v jeden esteticky zdařilý objekt.