Stavba je inspirována kultovní červenou střechou vozu Classic Double. Design budovy je dílem architektonické firmy Benoy. Budova je vysoká 50 metrů. Uzavřený prostor stavby má cca 86 tisíc metrů čtverečních. Střecha vznikla z kovu a skla a má evokovat jas a teplo.

Stavba získala ocenění za architektonické ztvárnění komerčního prostoru Cityscape Abu Dhabi 2010 awards určené pro stavby na Blízkém východě a v severní Africe. Ředitel architektonické společnosti Benoy Graham Cartledge k tomu dodává: "Náš design má zpodobňovat vášeň pro automobily."

Obchodní centrum zábavního parku.

Obchodní centrum zábavního parku

FOTO: Ferrari world

Jednou z největších atrakcí parku má být "Formule Rossa," - nejrychlejší horská dráha na světě dosahující rychlosti až 240 km/h.

Architektonické modely italských pamětihodností

Další atrakcí má být poznávání krás Itálie prostřednictvím projížďky okolo krajinářských a architektonických modelů, replik originálů. Nebude chybět ani golfové hřiště, které by mělo být dokončeno do konce roku 2010. Zábavní park bude poskytovat mnoho zážitků simulace jízdy.

Návštěvníkům nabídne i seznámení s historií závodů Formule 1. V centru pak budou kavárny v italském stylu.

Zábavní park bude lákat na super moderní horské dráhy.

Zábavní park bude lákat na super moderní horské dráhy.

FOTO: Ferrari world

"Projekty tohoto typu jsou dalším prvkem našeho závazku a příspěvku k plánu Abu Dhabi do roku 2030, který má představit Spojené arabské emiráty jako inspirující místo k životu," komentoval Mohammed Al Mubarak, obchodní ředitel developerské společnosti v Aldaru v Abu Dhabi.

Všechny prvky horské dráhy jsou navrženy ve stylu světoznámých vozů.

Všechny prvky horské dráhy jsou navrženy ve stylu světoznámých vozů.

FOTO: Ferrari world

Ferrari World Abu Dhabi se nachází na ostrově Yas, který se má po dokončení stát globální cestovní destinací. Ostrov se nachází deset minut jízdy od letiště. Pro veřejnost se stavba poprvé otevře 28. října 2010.

Architektonicky mnohem zdařilejší je projekt Ferrari muzea, jenž navrhl Jan Kaplický. O něm čtěte zde.