„Za předpokladu, že se situace bude vyvíjet podobným směrem, můžeme se za pět až deset let vyrovnat Německu nebo Rakousku, kde jsou montované domy velmi oblíbené a jejich podíl tvoří 25 až 30 % z celkové výstavby rodinných domů,“ říká Pavel Herclík, obchodní ředitel společnosti Canaba, domácího výrobce masivních montovaných staveb.

Za růstem podílu montovaných staveb stojí nejen jejich rychlá výstavba, která se pohybuje mezi 2–4 měsíci, ale zejména rostoucí cena manuální práce. Té je totiž potřeba na zděné stavby mnohem více.

Zatímco ceny zděných domů šplhají vzhůru, ceny montovaných domů klesají. Podle Pavla Herclíka jde o podobný princip jako u spotřebního zboží. „V momentě, kdy velkovýrobcům rostou prodeje, mohou zvýšit objem výroby, a tedy i snižovat ceny výrobků. Výhodou montovaných domů je také fakt, že jde o stavby prefabrikované, a proto jsou mnohem přesnější a často kvalitnější než klasické zděné stavby,“ dodává Herclík.