Každému, kdo se v těchto dnech objeví v blízkosti areálu uzavřené stanice metra Národní třída, se naskytne pohled na těžkou techniku, která se zakusuje do železobetonové konstrukce pocházející z osmdesátých let. Na staveništi se však neděje nic v noci ani v neděli, a proto jdou práce pomaleji.

Situace po dokončení stavby Copa centra.

Situace po dokončení stavby Copa centra.

FOTO: vizualizace Praha 1

„Výstavba Copa centra se odehrává v památkové zóně, navíc je v okolí hustá infrastruktura, takže je nutné, aby stavitel dodržoval podmínky a nezatěžoval hlukem ani prachem okolní obyvatele víc, než je nutné.

Odborníci ze stavebního odboru Prahy 1 zde kvůli tomu provádějí týdenní kontroly. Kdyby to bylo někde na zelené louce v Letňanech, šlo by to samozřejmě rychleji, ale zde se musí dodržovat klid,“ řekl Právu starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09).

Výstavba Copa centra se odehrává v památkové zóně, proto jdou práce pomaleji starosta Oldřich Lomecký

Devadesát procent námitek proti stavbě už bylo vyřízeno. Jediné, o čem se bude ještě hovořit, jsou dva historické sklepy, které by měly být (na rozdíl od těch na rohu Spálené a Purkyňovy, které budou zachovány) možná zahloubeny. „Gotické sklepy, které byly nalezeny během archeologického průzkumu v blízkosti budovy bývalého Máje, budu zachovány a zabezpečeny,“ říká Veronika Blažková, mluvčí Prahy 1.

Společnost CPI group, která Copa centrum staví, je s průběhem stavby i podmínkami spokojena. „Vše zatím probíhá dle plánu. Demolice byla zahájena dnem uzavření stanice metra Národní, tedy 10. července, a stále platí, že by se mělo centrum otevírat ve čtvrtém kvartále roku 2014,“ sdělil redakci projektový manažer CPI Petr Beránek.

Nová pěší zóna

V rámci projektu výstavby Copa centra by mělo dojít ke vzniku nového parčíku na místě laviček, které byly za vestibulem metra. Rozšířit by se mohla i pěší zóna, která by park propojila s Národní třídou.

„Chceme, aby v ulici Charvátova, do které se projde z Národní ulice myší dírou vedle obuvi, vznikla pěší zóna. Nyní je to stejně slepá ulice asi s pár parkovacími místy. Došlo by tak k propojení s pěší zónou, která vede až na Příkopy,“ plánuje Lomecký.