O spojnici centra s Novodvorskou a časem i Písnicí už se neuvažuje jako o samotné trati, nýbrž jako o větvi céčka. Štěpení by někdy v budoucnu mělo nastat ve stanici Pankrác.

Ačkoliv by nová varianta mohla ušetřit až deset miliard korun, náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS) se obává, že ani tak město v dohledné době peníze potřebné na stavbu dohromady nedá.

„Určitě ne do té doby, než bude hotové metro A a než se město trochu vzpamatuje z finanční krize, ve které je,“ reagoval pro Právo. Umí si představit, že se diskuse nad velkými rozvojovými projekty rozběhne až v roce 2015.

Rozvětvení trasy C má podle něj smysl. Jednak proto, že tím směrem žije hodně lidí, a proto, že se potenciálně jedná o rozvojové území.

Nosek řekl, že by bylo logické, kdyby rozšiřování podzemní dráhy pokračovalo systémem dosavadní technologie, tzn. nešlo by se na nové lehké metro, které řídí počítač a ne řidič. Město by nemuselo platit budování nového depa.

„Díky stejnému systému metra po celé Praze ušetříme za náhradní díly, za celou logistiku,“ vypočítává další výhody náměstek, který ale oficiálně o uvažovaných změnách zatím nejednal.