Stavba za 30 miliónů korun nahradila provizorní most, který přes řeku Kamenici postavila armáda. Ten ale podle starosty neumožňoval průjezd mostem autobusům, které navíc nemohly parkovat poblíž hřenského turistického lákadla, jízdy na lodičkách v soutěsce řeky Kamenice nad obcí. "Autobusové zájezdy téměř přestaly jezdit, hlavně ty zahraniční, z Polska nebo třeba Litvy," řekl starosta s tím, že doufá, že se zahraniční cestovní kanceláře o obnově mostu brzy dozvědí.

Obec je totiž na turistickém ruchu finančně závislá, z provozování parkovišť a soutěsek získá asi 12 miliónů korun ročně. Jak ale připomněl starosta Černý, životně důležité je obnovení běžného turistického provozu i pro majitele místních restaurací, hotelů a penzionů. Problémy provizorní most přinášel i obyvatelům obce, na mostě se nevytočil ani linkový autobus. Podle starosty ale obci vyšel vstříc dopravní podnik a na linku nasadil menší.

Malá návštěvnost

Podle krajského radního a bývalého hejtmana Šulce měly dopravní komplikace po povodni ve Hřensku dopad i na návštěvnost celé destinace Českého Švýcarska, nový most tak prý může hodně pomoci. "Tento most by měl vydržet padesát i sto let. A měl by přežít i další povodeň," dodal Šulc. Vloni v srpnu hřenský most i další lávky poničily především stromy a další materiál, který ze soutěsek přinesla rozvodněná Kamenice. Tou tehdy teklo víc vody než dnes v nedalekém Labi, kam se Kamenice ve Hřensku vlévá jako jeho poslední český přítok.

Ústecký kraj vyčíslil celkové škody v regionu po srpnové povodni na 1,93 miliardy korun. Škody na mostech, silnicích a železnici jsou odhadované na 1,3 miliardy korun, vodní hospodářství škody sečetlo na 450 miliónů korun. Celkem bylo při povodních zaplaveno 1534 objektů, bylo zničeno 145 mostů, mostků a lávek.

Podle Šulce kraji chybí na dokončení všech oprav miliardy korun, stát totiž kraji dotuje jen polovinu potřebných oprav. "Povodně postihly kraj i v letech 2002 a 2003, některé opravy jsou ještě z té doby," dodal bývalý hejtman.