Původní ocelovou konstrukci, která chrání cestující na zastávkách MHD, musela stavební firma Hochtief CZ celou sanovat a opláštit hliníkovým plechem. Přístřešek získal také nový střešní plášť se životností kolem 25 let a nové osvětlení, upřesnil projektový manažer firmy Daniel Motyčka. Cena podle něj odpovídá použitým materiálům a technologiím.

Prostranství před ostravským hlavním nádražím kryje nový přístřešek za 19 milionů korun.

Prostranství před ostravským hlavním nádražím kryje nově osvětlený přístřešek za 19 miliónů korun.

FOTO: Jaroslav Ožana, ČTK

Na rekonstrukci přístřešku budou v příštím roce navazovat další úpravy přednádražního prostoru, na něž chce obvod získat evropskou dotaci. Požádat o ni chce do konce listopadu. Pokud by neuspěl, zřejmě by celou akci o deseti etapách, která je projektově připravena od roku 2008, rozdělil a realizoval za peníze obvodního rozpočtu či příspěvků magistrátu, řekl Svozil.

Prostor před nádražím bude mít v budoucnu nové povrchy. Řidiči zřejmě uvítají přes 90 nových parkovacích míst přímo před nádražím a dalších zhruba 50 stání ve Skladištní ulici, s níž se přednádražní prostor propojí. Díky bezbariérové rampě bude nádražní budova dostupná i pro handicapované cestující.

Moderní zastřešení je první etapou modernizace celého přednádražního prostoru.

Moderní zastřešení je první etapou modernizace celého přednádražního prostoru.

FOTO: Jaroslav Ožana, ČTK

Dominantou prostoru, který zatím není ohraničený, bude zcela nový polyfunkční dům s věží s hodinami. Nabídnout má kavárny, obchody a muzeum, které připomene vídeňského architekta Camilla Sitteho - mimo jiné autora územního plánu městského obvodu Přívoz.

Za proměnou prostoru projekčně stojí ostravský ateliér PROJEKTSTUDIO EUCZ, který se zhruba před třemi lety zabýval už rekonstrukcí samotné nádražní budovy patřící Českým drahám. Podle Svozila bude na novém vedení městského obvodu, aby s ČD začalo jednat o rekonstrukci samotných nástupišť a jejich nejbližšího okolí.