„Předběžně se dá říct, že to může mít vliv na termín dokončení,“ řekl Právu mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něho má zhotovitel celou hotovou stavbu městu odevzdat 20. prosince 2012. Kdo ví, jestli se tak nemá stát ve 20 hodin a 12 minut. Jenže nelze vyloučit, že se zprovoznění okruhu protáhne do 1. pololetí roku 2013, i když přesné propočty Metrostav podle Poláka zatím nemá.

„Jak ovlivní 1,5 miliardy korun průběh výstavby ve druhém pololetí letošního roku, zatím úplně predikovat nelze,“ uvedl Šteiner. Podle něho je třeba aktualizovat rozpočet, nelze vyloučit, že by město do tunelů okruhu poslalo část přebytků loňského hospodaření, až se podaří vyúčtovat.

Podle Karla Březiny (ČSSD) však město na budování Blanky v letošním rozpočtu vyčlenilo příliš mnoho peněz, celkem 8,2 miliardy korun, které se nemusí podařit prostavět ani Metrostavu. A proto je potřeba rozpočet upravit. „Budeme začátkem roku 2011 zase převádět prostředky, protože akce nebyly dostatečně připravené?“ ptal se Březina. Jiří Witzany (SNK ED) budovaný okruh označil za „rozpočtovou rezervu Blanka“.

Trojský most a další plány

Polák nechtěl říci, které práce by se musely na okruhu, který čítá zhruba 50 pracovišť, na nichž se používá zhruba 40 velkých technologií, omezit.

„Některé věci se zastavit dají, jiné se musejí zakonzervovat a to také stojí peníze,“ poznamenal Polák. Letos se má začít stavět nový 26 metrů široký Trojský most pro auta i pro tramvaje, a to přímo proti podjezdu pod železniční tratí v Partyzánské ulici. Nahradit by měl dosavadní montovaný, sloužící jen tramvajím, cyklistům a chodcům. „Každý rok se na něm musejí utahovat šrouby,“ poznamenal Polák.

Za 1,5 miliardy z okruhu se má opravovat vozovka a chodníky v Myslíkově ulici v Praze 2, v Plzeňské ulici v Praze 5 a v Poděbradské ulici v Praze 9, které všechny čeká oprava tramvajových tratí za další už rozpočítanou asi miliardu korun. Více než čtvrt miliardy korun z okruhu má správa komunikací investovat do Michelské v Praze 4. Významné částky také spolkne přemostění na křižovatce magistrály s Jižní spojkou. Přes masívní investice se podle Šteinera jen sníží vnitřní dluh, který plyne ze stavu pražských silnic.

„Částka, kterou chceme investovat, představuje asi 10 % vnitřního dluhu na pražských komunikacích,“ vyčíslil Šteiner.