Článek
Týká se to především zóny ve Šlapanicích u Brna, kterou hodlá budovat developerská společnost CTP, řekl náměstek brněnského primátora Martin Ander.
"Je to součást podmínek, které si klade město vůči CTP," uvedl. Developer prý při jednáních ujišťuje, že podmínku splní. Územím kolem Šlapanic dnes železniční trať spojuje Šlapanice s Brnem a druhým směrem pokračuje na Vyškov nebo Kyjov. Podle Andera tak stačí, aby firma zbudovala zastávku a lidé by z vlaku mohli vystupovat uprostřed průmyslového parku.
Šlapanická zóna by měla být jednou z největších v kraji - její rozloha má překročit 100 hektarů. "To jsou tisíce nových pracovních míst," řekl Ander. Vlakem by podle něj mohli dojíždět do zaměstnání i pracovníci bývalého areálu Roučka v Brně-Slatině. "Zastávka tam už dnes existuje a jde o to vybudovat komfortní přechod od zastávky k areálu," řekl náměstek.